شماره: 410921 تاریخ : 1397/08/14-02:21:45

مدیرکل راه آهن قم خبر داد:

ایمن سازی مسیر ریلی قم– تهران

مدیرکل راه آهن قم از تخریب ترانشه 400 متری با ارتفاع 17 متر به منظور ایمن سازی خطوط و سیر ایمن قطار‌های عبوری در مسیر قم – تهران و بالعکس خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، محسن اعتماد با بیان این خبر ادامه داد: این ترانشه در کیلومتر 67 خط آهن قم – تهران ( بلاک نمکزار – علی آباد ) واقع شده بود که با عملیات فوق، خطر سقوط سنگ و ترانشه، رفع شد .

وی در تشریح اهمیت موضوع گفت: به صورت معمول امکان سقوط این نوع سنگ ها موقع عبور قطار و ایجاد ارتعاش ناشی از حرکت قطار بیشتر اتفاق می افتد که باعث بروز سانحه می شود؛ لذا شناسایی و برنامه ریزی جهت رفع نقاط حادثه خیز از جمله مواردی است که این اداره کل در برنامه های خود گنجانیده تا سفری ایمن برای مسافرین و قطارهای عبوری را تامین کند .

وی افزود: در برخی از مسیرها و خطوط راه آهن، سنگ‌های معلقی داخل ترانشه ها وجود دارد که در اثر بارندگی و شسته شدن اطراف آن، ریشه سنگ در داخل سطح کوه به مرور زمان کوتاه و سست شده و احتمال ریزش و سقوط آن وجود دارد لذا با شناسایی و مطالعه بر روی این ترانشه ها، کار سبک سازی و تخریب ترانشه ها آغاز می‌شود.

وی اشاره به اینکه مسیر قم– تهران یکی از خطوط پر تردد حوزه استحفاظی راه آهن قم است گفت: ایمن سازی این محور به دلیل این که سالانه حجم بالایی از مسافر در این محور جابجا می‌شود از اولویت های این اداره کل بود که انجام شد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/ایمن-سازی-مسیر-ریلی-قم–-تهران.bos