شماره: 250928 تاریخ : 1395/09/17-02:26:48

ماجدی: اتحادیه اروپا در مسیر تحقق برجام از اعتبار خود دفاع کند

ایرباس مجوز فروش هواپیما به ایران را گرفته است/ علاقمندی فولکس واگن و زیمنس برای سرمایه گذاری

کنفرانس اقتصادی بازگشت ایران به بازار جهانی تحت عنوان بازگشت امید بخش با حضور فعالان اقتصادی و برخی شرکت های آلمانی در برلین برگزار شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از برلین، علی ماجدی سفیر ایران در آلمان در این  کنفرانس با اشاره به موقعیت ممتاز ایران در زمینه انرژی، نیروی کار تحصیل کرده و دستمزدهای مناسب از  مدیران شرکت‌ها و صاحبان سرمایه خواست تا در ایران سرمایه گذاری کنند.

ماجدی با اشاره به دو مولفه امنیت و ثبات در ایران در منطقه خاورمیانه گفت: مزیت انرژی با قیمت مناسب و نیروی کار متخصص و با دستمزد مناسب می تواند شرایط برد- برد برای ایران و همچنین شرکت های آلمانی را رقم بزند.

سفیر ایران در آلمان به عنوان نمونه به علاقمندی فولکس واگن برای سرمایه گذاری در ایران اشاره کرد و گفت: توصیه ما به شرکت‌ها و تولید کنندگی آلمان این است که برای رقابت به حفظ کیفیت محصولاتشان در ایران توجه کنند.

ماجدی با اشاره به سنگ اندازی های آمریکا در مسیر برجام گفت: اتحادیه اروپا، روسیه و چین باید در مسیر تحقق برجام از اعتبار و حیثیت خود دفاع کنند.

سفیر ایران در برلین تاکید کرد: ایرباس مجوزهای لازم برای فروش هواپیما و همکاری با ایران را اخذ کرده است.

وی با اشاره به اینکه برخی شرکت های بزرگ آلمانی آماده همکاری با ایران هستند، گفت: در همین راستا زیمنس بزودی در مسیر انتقال تکنولوژی به ایران گام برمی‌دارد.

ماجدی با اشاره به انتخاب ترامپ در آمریکا گفت: ما مطمئن هستیم که ترامپ پس از شروع کار خود در جایگاه رییس جمهور آمریکا به واقعیت برجام به عنوان یک توافق بین المللی توجه خواهد کرد و راه دیگری غیر از پیش بردن توافقات را پیش رو ندارد.

همچنین در این نشست علی ماجدی سفیر ایران در آلمان به سوالات و برخی دغدغه های فعالان اقتصادی حاضر در جلسه پاسخ داد.

لازم به ذکر است میزبان نشست بازگشت امید بخش با اشاره  به آمار های صندوق بین المللی پول گفت: پیش‌بینی رشد اقتصادی 4.5 درصدی برای اقتصاد ایران شده که این موضوع دور از دسترس نیست. 

 

54

53

 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/ایرباس-مجوز-فروش-هواپیما-به-ایران-را-گرفته-است-علاقمندی-فولکس-واگن-و-زیمنس-برای-سرمایه-گذاری.bos