شماره: 507782 تاریخ : 1398/11/21-05:34:08

ایران و روسیه دربخش علوم زمین تفاهمنامه امضا کردند

تفاهمنامه سه جانبه بین سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور، پژوهشکده علوم زمین و یک شرکت روسی در تهران برای توسعه و تعمیق مناسبات ایران و روسیه در بخش مطالعات علوم‌زمین به امضا رسید.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط‌عمومی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور، این تفاهمنامه را خانم علا گاوریلوا (Alla GAVRILOVA )رییس هیأت مدیره شرکت اوزائیو(OZAEO) روسیه، راضیه لک رییس پژوهشکده علوم‌زمین و جعفر عمرانی معاون زمین‌شناسی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور در محل این سازمان امضا کردند.

ارزیابی منبع معدنی و زمین‌شناسی منطقه‌ای، اکتشاف ژئوفیزیک هوایی و زمینی مواد معدنی و منابع آبهای زیرزمینی، اکتشاف آب‌های عمقی، مطالعات زمین‌شناسی، معدنکاری و زیست محیطی، سیستم اطلاعات جغرافیایی- GIS، تبادل دانش علمی و فنی، آموزش و پژوهش، برگزاری دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های آموزشی، ارائه خدمات آزمایشگاهی و مشارکت در پروژه‌های بین‌المللی به عنوان اهم موارد توافق شده ایران و روسیه عنوان شده است.

ایران در چارچوب برنامه ششم توسعه ( 1400- 1396) دستیابی به ذخایر معدنی به وسعت 400 هزار کیلومتر مربع در برنامه دارد و پیشتر در سالهای 96- 1392 گستره ای به وسعت 250 هزار کیلومتر مربع را اجرایی ساخت.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/ایران-و-روسیه-دربخش-علوم-زمین-تفاهمنامه-امضا-کردند.bos