شماره: 247281 تاریخ : 1395/08/02-05:50:41

رضایی کوچی در دیدار با رئیس کمیسیون ترابری مجلس فدرال آلمان:

ایران شرایط برای سرمایه‌گذاری خارجی را فراهم کرده است

ظرفیت‌های فراوان همکاری اقتصادی بین ایران و آلمان

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: همکاری در حوزه انرژی، ترانزیت، اعزام نیروی کار جوان و متخصص و صدور خدمات فنی و مهندسی از جمله ظرفیت‌های موجود در روابط دو کشور ایران و آلمان است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از خانه ملت؛"کریستین لومان" رئیس کمیسیون حمل ونقل و زیرساخت‌های مجلس فدرال آلمان و هیات همراه امروز یکشنبه (2 آبان ماه) با "رضایی کوچی" رئیس کمیسیون عمران مجلس دیدار و گفت‌وگو کردند.

رضایی کوچی در ابتدای این دیدار با اشاره به پیشینه خوب مناسبات ایران و آلمان ،گفت:جمهوری اسلامی ایران در منطقه خود و آلمان در اتحادیه اروپا به عنوان دو کشور با جایگاه حائز اهمیتی هستند که از گذشته روابط خوب و مثبتی با یکدیگر داشته‌اند.

وی افزود:مجلس شورای اسلامی کمیسیون‌های تخصصی و به ویژه کمیسیون عمران مجلس آمادگی هرگونه همکاری برای کمک به توسعه مناسبات دو کشور در تمامی زمینه‌ها اعم از حمل و نقل و زمین و مسکن، آب و فاضلاب، شهرسازی و مدیریت عمران را دارند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های فراوان موجود در روابط دو کشور به ویژه در عرصه اقتصادی،خاطرنشان کرد:همکاری در حوزه انرژی، ترانزیت، اعزام نیروی کار جوان و متخصص و صدور خدمات فنی و مهندسی از جمله ظرفیت‌های موجود در روابط دو کشور است که می‌توان از آن به نفع دو ملت و دو کشور بهره برد.

رئیس کمیسیون عمران در پایان خاطرنشان کردند: ظرفیت‌های موجود در جمهوری اسلامی ایران فرصت‌های خوبی را برای کشورهای متمایل به سرمایه‌گذاری فراهم کرده است و جمهوری اسلامی ایران از سرمایه‌گذاری در حوزه‌های موجود استقبال می‌کند.

"کریستین لومان" رئیس کمیسیون ترابری و زیرساخت‌های مجلس فدرال آلمان نیز در این دیدار با اشاره به روند رو به رشد همکاری‌های ایران و آلمان،گفت: ایران در منطقه خود جایگاه بسیار مهمی دارد و بسیاری از راه‌های ارتباطات و حمل و نقل از این کشور می‌گذرد که این موقعیت آلمان را خواستار ارتقاء روابط خود با این کشور کرده است.

وی در پایان تصریح کرد: آلمان علاقه‌مند به استفاده بهتر از ظرفیت‌های موجود بین دو کشور است و در همین زمینه از گسترش روابط بین دو پارلمان استقبال می‌کند.

"سیداحسن علوی" رئیس کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس"صدیف بدری" سخنگوی کمیسیون عمران و "هاشمی" رئیس کمیته دریانوردی کمیسیون عمران مجلس نیز در این دیدار حضور داشتند


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/ایران-شرایط-برای-سرمایه‌گذاری-خارجی-را-فراهم-کرده-است.bos