شماره: 445865 تاریخ : 1397/10/24-11:48:58

در نشست تقدیر از کمیته علمی ICOPMAS 2018مطرح شد:

ایران در حوزه مهندسی سواحل دریایی سرآمد منطقه است

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با روند رو به رشد برقرار شده طی این سال ها، کنفرانش آیکوپمس توانسته است ج خودش را در منطقه و چه بسا در سطح جهانی تثبیت کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد در مراسم تقدیر از کمیته علمی سیزدهمین همایش سواحل ، بنادر و سازه های دریایی ( ICOPMAS 2018 ) ، آسیب شناسی اجرایی و ارتقای محتوایی همایش ICOPMAS، خاطر نشان کرد: جای بسی افتخار دارد که کشور ایران در حوزه مهندسی سواحل و سازه های دریایی، در سطح منطقه سرآمد است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه « در حال حاضر ایران به قابلیت صدور خدمات فنی و مهندسی در منطقه و جهان دست یافته است» تاکید کرد: با توجه به نقش و کارکرد ارتباطی همایش آیکوپمس ، امیدوارم ارتباطات حاصل شده از این نشست طی 13 دوره گذشته، امکان صدور خدمات فنی و مهندسی و ارزش افزوده برای کشور را هرچه بیشتر فراهم کند.
 
راستاد در بخش دیگری از سخنان اش به حمایت سازمان بنادر و دریانوردی از انجمن مهندسی سواحل و سازه های دریایی اشاره کرد و از « اجرای دیوار دیافراگمی برای اولین بار توسط پیمانکار داخلی » خبر داد و تصریح کرد: با این قابلیت، من بعد از این ، دیگر هیچ الزامی نداریم برای چنین پروژه هایی از جوینت خارجی کمک بگیریم.
 
به گفته مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، تجهیزات دیوار دیافراگمی خریداری و به داخل کشور منتقل شده است.
 
دورنمای واگذاری برگزاری همایش آیکوپمس به NGO
 
محمد رضا اله یار؛ معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر نیز در این نشست، با اشاره به ارتقای دانش سواحل، بنادر و سازه های دریایی به عنوان هدف محوری همایش آیکوپمس، گفت: به رغم برگزاری مطلوب همایش  ICOPMAS 2018، به هیچ وجه نباید از وضع موجود راضی باشیم ؛ چراکه شرط بهبود و پیشرفت عدم رضایت از شرایط موجود است.
 
وی با اشاره به تشکیل انجمن مهندسی سواحل و سازه های دریایی بر اساس تصمیم کمیته علمی کنفرانس آیکوپمس ، اظهار داشت: دورنمای نهایی این است که همایش ICOPMAS به صورت کامل به دست یک انجمن و NGO برگزار شود.
 
عضو هیات عامل سازمان بنادر همچنین از آمادگی این سازمان مبنی بر واگذاری بخش علمی همایش آیکوپمس در دوره 2020 به انجمن مهندسی سواحل و سازه های دریایی خبر داد.
 
حمید خلیلی؛ مدیرکل سواحل و بنادر نیز با بیان این اینکه مقالات همایش  ICOPMAS 2018به صورت صرفا انگلیسی و با سخت گیری های علمی بیشتر انتخاب شدند، افزود: مجموعا از مقالات ارسالی به دبیرخانه ، تعداد 249 مقاله پذیرفته شد ؛ به نحوی که هر مقاله به صورت بی نام برای 5 داور ارسال و سپس بررسی شد.
 
دبیر همایش ICOPMAS 2018 با تاکید بر اینکه مقالات بررسی شده توسط داوران مجدد مورد بازنگری قرار گرفت، توضیح داد: از 249 مقاله پذیرفته شده، 80 مقاله به صورت شفاهی و سخنرانی و 71 مقاله به صورت پوستر ارائه شد.
 
خلیلی برگزاری نشست های آسیب شناسانه در حوزه همایش های علمی و تخصصی را لازم و موثر دانست و ابراز امیدواری کرد که در همایش های آتی آیکوپمس ، شاهد حضور بیشتر مجموعه های دانشگاهی ، مجموعه های اجرایی و شرکت های مهندسین مشاور باشیم.

URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/ایران-در-حوزه-مهندسی-سواحل-دریایی-سرامد-منطقه-است.bos