شماره: 247279 تاریخ : 1395/08/02-05:43:09

وزیر نیرو:

ایران از تجربه های ارزشمند هلند در زمینه مدیریت منابع آبی استفاده می کند

وزیر نیرو گفت: هلند به دلیل مواجهه با معضل سیلاب و هجوم آب، تجربه های خوب و ارزشمندی در زمینه مدیریت منابع آب دارد و وزارت نیرو در تفاهم نامه ای در نظر دارد از این تجربیات بهره مند شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، «حمید چیت چیان» امروز (یکشنبه) در پایان دیدار وزیر زیرساخت و محیط زیست هلند با وی، افزود: از مدت ها قبل مکاتبات بسیاری بین وزارتخانه های دو کشور صورت گرفت و که درنهایت به تدوین یک تفاهم نامه منجر شد.

به گفته وزیر نیرو، در این مکاتبات به صورت عمده به مسایل مربوط به آب پرداخته شد، زیرا هلند تجربه های خوب و ارزشمندی در زمینه مدیریت منابع آب دارد و فناوری های آبی در این کشور بسیار توسعه یافته است.
چیت چیان با اشاره به پیشنهاد سه نوع همکاری در این تفاهم نامه خاطرنشان کرد: در این دیدار همکاری بین دو دولت، همکاری بین شرکت های تجاری دو طرف و همکاری بین موسسات و مراکز تحقیقاتی و آموزشی ایران و هلند با تمرکز بر مسائل مربوط به آب و محیط زیست بررسی شد.
به گفته وزیر نیرو، در سال های گذشته نزدیک به سه هزار نفر از کارشناسان ایرانی در موسسات آموزشی هلند در زمینه مدیریت و فرآوری آب آموزش دیده اند.
چیت چیان همچنین در حاشیه این دیدار از انعقاد قرارداد ساخت یک نیروگاه خورشیدی توسط یک شرکت هلندی خبر داد و گفت: قرارداد این نیروگاه امروز امضا و کار اجرایی آن آغاز شد.

 تجارب هلند در زمینه مدیریت آب


در ادامه «ملانی شولتز فان هیگن» وزیر زیرساخت و محیط زیست هلند گفت: امروز زمینه های ممکن همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و هلند در زمینه مدیریت منابع آبی بررسی شد.

وی با اشاره به موضوع کمبود آب در ایران، تصریح کرد: در این جلسه نیز مباحث و ضرورت بازچرخانی آب و همچنین مدیریت سیلاب، مدیریت آب های بین حوضه ای و کمبود آب بررسی شد.

وزیر زیرساخت و محیط زیست هلند خاطرنشان کرد: با توجه به تجارب خوب هلند در زمینه مدیریت آب، می توانیم روابط خود را با ایران در زمینه حل چالش های موجود این کشور توسعه دهیم.

حجم تجارت ایران و هلند در سال گذشته 640 میلیون دلار بود که بیش از 600 میلیون دلار آن را واردات ایران از هلند و 40 میلیون دلار آن را صادرات ایران به هلند تشکیل می داد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/ایران-از-تجربه-های-ارزشمند-هلند-در-زمینه-مدیریت-منابع-ابی-استفاده-می-کند.bos