شماره: 250224 تاریخ : 1395/09/10-07:43:10

ایجاد فروشگاه‌های «صنایع دستی» در تمامی استان‌ها

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از ایجاد 31 فروشگاه صنایع دستی در 31 استان کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، زهرا احمدی پور گفت: ایجاد یک شبکه منظم و منسجم برای صنایع دستی در فروش این تولیدات و همچنین افزایش ارتباطات بین المللی موثر خواهد بود و به همین منظور ایجاد 31 فروشگاه صنایع دستی برای 31 استان یکی از برنامه‌هایی است که در دستور کار قرار دارد.

احمدی پور تصریح کرد: استفاده از فضای مدارس و همچنین روزهای پنجشنبه و جمعه برای آشنایی دانش آموزان و خانواده‌ها با صنایع دستی، از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: برنامه ریزی برای استفاده بهینه از روزهای پنجشنبه و جمعه دانش آموزان و برگزاری تورهای آشنایی با صنایع دستی و برپایی جمعه بازار برای فروش صنایع دستی، از یک سو معرفی و آشتی مردم با صنایع دستی را به دنبال دارد و از سوی دیگر ما شاهد فروش بیشتر این تولیدات خواهیم بود.

معاون رئیس جمهور گفت: برای ورود صنایع دستی به زندگی مردم ما نیازمند تغییر طراحی و تلفیق طرح‌های سنتی و ایده های نو هستیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: با توجه به مصوبه دولت مبنی بر استفاده از صنایع دستی به عنوان هدیه در دستگاههای دولتی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به عنوان متولی، می‌تواند با تهیه یک بسته پیشنهادی برای ارگانها، سازمانها و وزارتخانه ها، مسیر آسانی را پیش روی استفاده کنندگان و همچنین تولید کنندگان صنایع دستی قرار دهد.

 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/ایجاد-فروشگاه‌های-صنایع-دستی-در-تمامی-استان‌ها.bos