شماره: 623807 تاریخ : 1401/11/26-10:35:07

آی بی در بروکر فارکس چیست؟

معامله گران در تمام بازارهای مالی آنلاین نیازمند پلتفرم معاملات برای انجام معامله خود هستند، در فارکس نیز تریدرها به پلتفرم آنلاینی که بروکرها ارائه می دهند، نیاز دارند تا بتوانند معاملات خود را ثبت و کسب سود کنند. نقش آی بی در فارکس معرفی این بروکرها به معامله گران است.

بانک و صنعت قصد دارد در این مقال برخی از اصلاحات فارکس را معرفی نماید.

Ib چیست ؟ Introducing Broker یا معرف بروکر، فرد، مجموعه یا سازمانی است که معامله گر را به کارگزار یا بروکر متصل می کند. آی بی با توجه به اولویت هایی که دارد، یک بروکر را انتخاب می کنند و با استفاده از شیوه های گوناگون به بازاریابی برای بروکر می پردازد. به این ترتیب بروکرها می توانند برروی اهداف دیگر خود تمرکز کنند و جذب مشتری را به آی بی ها بسپارند.

آی بی ها پس از معرفی بروکر به تریدر، به واسطه ثبت نام و سپس انجام معامله تریدر در آن بروکر، کسب درآمد می کنند. هرچقدر حجم معاملات تریدر در بروکر بیشتر باشد، میزان درآمد آی بی نیز به همان نسبت بیشتر می شود. بنابراین آی بی ها درصدد انتخاب بروکرهای عالی برای معرفی به تریدرهای فعال و حرفه ای هستند، چراکه هرچقدر پلتفرم و خدمات بروکر خوب باشد معامله گران بیشتری به آن بروکر جذب می شوند و از طرفی هرچقد این معامله گران بیشتر معامله کنند، سود بیشتری نصیب آی بی می شود.

(Introducing Broker) Ib چیست

نحوه محاسبه دستمزد آی بی چگونه است؟

بروکرها برای هر معامله از تریدر اسپرد یا کمیسیون دریافت می کنند، هنگامی که تریدر توسط آی بی به بروکر معرفی شده باشد، درصدی از این اسپرد به آی بی تعلق می گیرد. به این عملیات در فارکس ریبیت (Rebate) گفته می شود. با توجه به بروکرهای مختلف، میزان ریبیت متفاوت است.

چرا تریدر باید به واسطه آی بی به بروکر متصل شود؟

اکنون می دانیم که آی بی چگونه از طریق معرفی بروکر به ترید کسب سود می کند، اما سوال اینجاست که تریدر چه سودی از انجام این کار می برد و چرا باید از آی بی استفاده کند؟

در پاسخ باید گفت همانطور که آی بی درصدی از اسپرد معامله را دریافت می کنند، درصدی توافقی از ریبیت نیز به تریدر تعلق میگیرد، که به این عمل اصطلاحا Cashback یا بازگشت ریبیت می گویند. پس از انجام معلامله، تریدر چه معامله اش را با سود ببندد چه با ضرر درصدی از ریبیت به حسابش باز می گردد.

درواقع استفاده از آی بی برای تریدر، بروکر و خود آی بی یک معامله برد برد است. بروکر با استفاده از آی بی به تریدرها معرفی می شود و معامله گران بیشتری به بروکر جذب می شوند. آی بی درصدی از اسپرد را دریافت می کند و در قبال آن خدماتی به تریدر ارائه می دهد. تریدر نیز با استفاده از کد معرف آی بی میزانی از اسپرد معاملات خود را پس می گیرد.

نحوه ثبت و تغییر کد معرف در بروکر چگونه است؟

در هنگام ثبت نام در بروکر مورد نظر قسمتی تحت عنوان کد ریفرال (Referral code) یا کد معرف وجود دارد که در آن قسمت باید کد آی بی که می خواهید را وارد کنید. درصورتی که از قبل کد معرف را ثبت کرده اید و اکنون مایل به تغییر کد هستید، باز هم قسمتی برای این امر تعبیه شده است اما درصورتی که بروکر گزینه تغییر کد معرف را نداشت، باید با پشتیبانی بروکر خود تماس گرفته و درخواست تغییر کد معرف بدهید. اگر پشتیبانی نیز همچنین امکانی نداشت، می توانید یه حساب جدید با کد معرف جدید باز کنید.

نحوه محاسبه دستمزد آی بی

وظایف آی بی

تمام بروکرهای فارکس برای کسب درآمد و بقای مجموعه خود نیازمند جذب مشتری هستند. یکی از راهکارهای بروکرها برای جذب معامله گران استفاده از آی بی هاست که کار بازاریابی را برای بروکر انجام می دهند. آی بی ها برا اساس میزان حجم معاملات تریدرهای معرفی شده به بروکر کمیسیون می گیرند. برای انجام این امر آی بی باید شرایطی فراهم کند که :

الف) معامله گر از خدمات بروکر رضایت خاطر داشته باشد.

ب) معامله گر دانش کافی داشته باشد تا برآیند معاملاتش مثبت باشد.

اگر آی بی بتواند شرایط بالا را فراهم کند، می تواند مطمئن باشد که معامله گران زیادی در بروکر معرفی شده فعال می مانند و درنتیجه حجم معاملات معامله گران بالا می رود و در نهایت سود خوبی نصیب آی بی می شود.

خدمات آی بی ها برای جذب مشتری

علاوه بر خدمات لازمی که هر آی بی موظف است انجام دهد، برخی آی بی ها از خدمات اختیاری برای جذب مشتری، فعال نگه داشتن و حرفه ای کردن آنها، استفاده می کنند. خدماتی از قبیل:

آموزش فارکس و مدیریت سرمایه به مشتریان

در اختیار قرار دادن برخی اکسپرت ها و اندیکاتورهای خاص به مشتریان

خدمات واریز و برداشت مستقیم وجه برای مشتریان

پشتیبانی و پاسخگویی به سوالات مشتریان در زمینه ثبت نام و سایر مسائل و مشکلات مربوط به بروکر

خدمات آی بی ها برای جذب مشتری

مهمترین نکاتی که آی بی برای انتخاب بروکر باید رعایت کند

در حال حاضر بروکرهای زیادی به ارائه پلتفرم معاملات فارکس می پردازند. توانایی کسب اعتماد مشتریان از مهمترین ویژگی های یک بروکر موفق است، چراکه تریدر نمی تواند مدام نگران میزان وجهی که در بروکر سپرده است، باشد و همزمان به انجام معامله هم بپردازد. از این رو آی بی ها در هنگام انتخاب بروکر باید بیشترین وسواس و دقت را به خرج دهند تا بروکری را انتخاب کنند که با خدمات و نحوه کارکردش، اعتماد و رضایت تریدر را کسب کند. موارد زیر از این جمله اند:

جلب اعتماد مشتریان با داشتن قوانین مالی مناسب

تعریف کمترین حد ممکن کمیسیون و اسپرد برای انجام معامله

ارائه انواع نرم افزارها مثل متاتریدر و همینطور پلتفرم تلفن همراه

اثبات کیفیت کار بروکر با داشتن تعداد زیادی از مشتریان فعال

ارائه میزان حداقل سپرده و حداکثر اهرم مناسب و همین طور انواع حساب های مختلف هنگام افتتاح حساب

فراهم کردن بسترهای آموزشی مناسب برای پرورش تریدرهای حرفه ای

پوشش تمام جفت ارزهای اصلی، فرعی، ارزهای دیجیتال، سهام و شاخص ها برای معامله

خدمات واریز و برداشت وجه آسان

انتشار اخبار به روز و دقیق

انتشار نظرات مشتریان

فراهم کردن راه های ارتباط آسان و سریع مشتریان با پشتیبان، برای رفع مشکلاتشان

میزان سود آی بی چقدر است؟

توافق بین بروکرها و آی بی ها با توجه به قوانین و مقررات تعریف شده بروکر متفاوت است. چراکه میزان اسپرد و کمیسیون در بروکرها یکسان نیست، اما در حالت کلی هر بروکر با توجه به نوع حسابی که تریدر باز می کند، درصدی از اسپرد را تحت عنوان ریبیت به آی بی می پردازد. با توجه به این موضوع و همین طور تعداد معامله گران فعالی که آی بی به بروکر معرفی می کند و حجم معاملات معامله گران، میزان سود آی بی ها متغییر است.

به همین دلیل آی بی ها تمام تلاش خود را می کنند که دانش معامله گران معرفی شده توسط آنها بالا و به روز باشد، که حجم معاملات بالا بماند و درنهایت سود بیشتری به آی بی برسد. در این حالت سود آی بی می تواند به حالت تصاعدی بالا برود، چرا که سود حاصل میزانی ثابت نیست و با توجه به افزایش درصد و حجم معاملات معامله گران، رشد می کند.

میزان سود آی بی چقدر است

سوالات متداول

چه کسانی می توانند آی بی شوند؟

همه افراد و سازمان ها می توانند آی بی شوند. اما داشتن دانش حرفه ای در زمینه فارکس و نقد و بررسی درست بروکر در میزان موفق شدن آی بی و جذب مشتری، تاثیر بسزایی دارد.

آیا آی بی نوعی کلاهبرداری است؟

خیر. آی بی ها به نوعی شریک تجاری بروکر محسوب می شوند و کار بازاریابی بروکر را انجام می دهند، برای جذب و فعال ماندن معامله گر خدمات متنوعی ارائه می دهند. از همه مهمتر تریدر برای استفاده از این خدمات پولی نمی پردازد، بلکه درصدی از ریبیت را نیز دریافت می کند.

ریبیت (Rebate) چیست؟

در فارکس تریدر برای انجام هر معامله پولی را تحت عنوان اسپرد به بروکر می پردازد. درحالتی که تریدر هنگام ثبت نام کد معرف را پر نکرده باشد، تمام اسپرد به بروکر تعلق می گیرد. اما اگر تریدر از آی بی استفاده کند و در قسمت کد معرف، کد آی بی را وارد کند؛ درصدی از اسپرد هر معامله تریدر به آی بی پرداخت می شود. به این درصد از اسپرد، ریبیت گفته می شود.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/ای-بی-در-بروکر-فارکس-چیست.bos