شماره: 278081 تاریخ : 1395/12/26-08:05:07

اولویت سازمان هواپیمایی؛ نوسازی ناوگان با مشارکت بخش خصوصی

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در مراسم ورود هواپیمای ایرباس به ناوگان شرکت هواپیمایی زاگرس تأکید کرد: اولویت نوسازی ناوگان با مشارکت بخش خصوصی است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ,علی عابدزاده گفت: یکی از برنامه هایی که مجلس شورای اسلامی در برنامه  پنجم تصویب کرده بود، آزادسازی نرخ بلیت ها و افزایش حضور بخش خصوصی در توسعه ناوگان هوایی کشوری بود که در سال های اخیر انجام شده و دستاورهای زیادی هم داشته است.

وی افزود: امروز هواپیمای مدرن ایرباس از خانواده 320 وارد ناوگان هواپیمای زاگرس شد که تأمین مالی آن با کمک بانک های کشور انجام شده است.
عابدزاده افزود: امسال حدود 15 تا 16 فروند هواپیمای جدید وارد ناوگان هواپیمایی کشور شده است که سهم بخش خصوصی بسیار زیاد است و سیاست ها و رویکرد سازمان هواپیمایی کشوری هم این است که بخش خصوصی فعال تر شود و این بخش باید با تدایر جدید و با ورود مدل های جدید برای نوسازی ناوگان خود اقدام کند.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: شرکت های هواپیمایی دولتی نمی توانند با منابع دولتی برای نوسازی ناوگان اقدام کنند و باید از روش های دیگر تأمین مالی کنند که اقداماتی هم شده است. 
وی افزود: 9 فروند از 16 فروند هواپیمایی که امسال وارد ناوگان شده مربوط به بهمن ماه تاکنون است و دو هواپیمای جدید هم با تلاش شرکت هواپیمایی هما وارد ناوگان شده است.
عابدزاده  گفت : در دوره پسابرجام شرایط خوبی فارهم شده است و باید تلاش کنیم از همه ظرفیت ها بهره برداری کنیم و مجوزهای سازمان هواپیمایی برای ورود هواپیمای جدید به شرطی داده می شود که هواپیماها نو باشند یا جوان باشند و موارد محدودی هم از ورود هواپیماهای قدیمی بوده است که مجوزهای آن پیش از این داده شده است. 
وی افزود: شرکت های هواپیمایی ایرباس و بوئینگ و دیگر شرکت های اروپایی استقبال خوبی از همکاری با جمهوری اسلامی ایران کرده اند و بسیار مشتاق هستند.
رئیس سازمان هواپیمایی  گفت: مشکل اصلی و جدی تأمین منابع مالی است که امیدواریم بانک های داخلی با مشارکت بانک های خارجی شرایط خوبی را فراهم کنند و خوشبختانه آینده خوبی در انتظار صنعت هواپیمایی کشور است. 
امروز یک فروند هواپیمای مدرن ایرباس با سرمایه گذاری بخش خصوصی وارد ناوگان هواپیمایی شرکت زاگرس شد.

URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/اولویت-سازمان-هواپیمایی؛-نوسازی-ناوگان-با-مشارکت-بخش-خصوصی.bos