شماره: 491736 تاریخ : 1398/07/15-04:09:20

انعقاد تفاهم‏‌نامه همکاری ستاد و انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران

ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران برای گسترش همکاری‏ها و فعالیت‏های علمی، آموزشی و تحقیقاتی و همچنین توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات تفاهم‌نامه امضا کردند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، به منظور توسعه و تحکیم همکاری‏‌ها و فعالیت‏های علمی، آموزشی و تحقیقاتی و همچنین توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات به ویژه در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز از طریق همفکری و همکاری‏های آموزشی – پژوهشی، تفاهم‏نامه‏ای فی‏مابین ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران با حضور جمعی از اساتید دانشگاه‌ها و مراکز علمی معتبر کشور و متخصیص و اعضای این انجمن به امضا رسید.
مویدی خرم‌آبادی رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا با بیان اینکه در کنار برنامه‌ریزی و نظارت در حوزه امور اجرایی، رویکرد تولید فکر و اندیشه با هدف پیشگیری را در دستور کار خود قرار داده ایم، افزود: تعامل با مراکز و انجمن‌های علمی در راستای همین هدف است.
مویدی با بیان اینکه تمرکز فکری ستاد برخاسته از تفکر علمی در سطوح مختلف بوده و ارتباطات لازم با محافل علمی برقرار شده است، ادامه داد: نگاه و رویکرد دولت نیز در حوزه مبارزه با مفاسد اقتصادی، علمی و مبتنی بر اقدامات پیشگیرانه است.
وی با تاکید بر هوشمندسازی و بهبود تجارت الکترونیک با هدف شفاف‌سازی، گفت: قرار دادن فرایندهای تجاری در ویترینی شیشه‌ای که تحت نظارت مردم و مسئولین باشد به هدف اصلی ستاد در بحث پیشگیری تبدیل شده است.
مفتح رییس هیئت مدیره انجمن تجارت الکترونیک نیز با ابراز خرسندی از رویکرد جدید ستاد گفت: تغییر رویکرد ستاد به‌سمت پیشگیری در دوران مدیریت فعلی اقدامی مبارک است که می‌تواند با کشف و اصلاح روش‌ها و فرایندهای فسادزا در این عرصه تجربه موفقی داشته باشد.
مفتح با اشاره به اهمیت ایجاد بسترهای دریافت آمار و اطلاعات از منابع مستقل، افزود: ستاد نیز باید با بهره‌گیری و استفاده از بسترهای الکترونیک وآی‌تی، ضمن ایجاد شفافیت در گردش آمار و اطلاعات نسبت به افزایش هزینه قاچاق اقدام کند.
وی فرهنگسازی، اشتراک‌گذاری دانش، حمایت از کارهای علمی و پژوهشی و پایان‌نامه ها را از دیگر اقدامات موثر در این حوزه برشمرد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/انعقاد-تفاهم‏‌نامه-همکاری-ستاد-و-انجمن-علمی-تجارت-الکترونیکی-ایران.bos