شماره: 466019 تاریخ : 1398/03/20-11:57:13

مدیرعامل راه آهن اعلام کرد:

انجام مذاکره برای افزایش سرعت قطار سریع السیر تهران- قم- اصفهان به 350 کیلومتر

مدیرعامل راه آهن گفت: مذاکره با سازمان برنامه و بودجه برای ارتقای سرعت قطار سریع السیر تهران- قم- اصفهان آغاز شده تا سرعت به 350 کیلومتر بر ساعت افزایش یابد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، سعید رسولی بعدازظهر امروز در حاشیه هفتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی در جمع خبرنگاران در تشریح آخرین وضعیت اجرایی و تأمین مالی پروژه قطار سریع‌السیر تهران ـ قم ـ اصفهان گفت: اجرای این پروژه برعهده شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل است، اما طرح در قانون به نام شرکت راه‌آهن است.

وی با بیان اینکه شرکت راه‌آهن و شرکت ساخت در این پروژه به صورت مشترک با یکدیگر کار می‌کنند؛ افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: طی تفاهم نامه‌ای که با مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل به امضا رسید، مسئولیت اجرای پروژه و بررسی و نظارت میدانی برعهده شرکت ساخت است و تأیید نهایی و پرداخت صورت وضعیت‌ها در شرکت راه‌آهن انجام می‌شود.

رسولی با اشاره به این‌که پیشرفت فیزیکی پروژه در بخش‌های مختلف متفاوت است گفت: ضرورت دارد سرعت این قطار، سرعتی قابل قبول باشد. مذاکرات برای ارتقای سرعت این قطار با سازمان برنامه و بودجه آغاز شده تا سرعت از 250 تا 350 کیلومتر بر ساعت افزایش یابد.

مدیرعامل راه آهن همچنین درمورد قطار برقی تهران ـ مشهد گفت: کارهای پروژه انجام شده، اما طرف چینی هنوز نتوانسته تضامین لازم را تأمین کند که در صورت ارائه طرف چینی، پروژه آغاز می‌شود.

وی یادآور شد: ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌فاینانس آذربایجان در مورد خط آهن رشت ـ آستارا هنوز فعال نشده است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/انجام-مذاکره-برای-افزایش-سرعت-قطار-سریع-السیر-تهران-قم-اصفهان-به-350-کیلومتر.bos