شماره: 376959 تاریخ : 1397/06/27-04:45:52

از سوی شورای سیاستگذاری ‌ITE 2018 صورت گرفت:

انتخاب معاون شرکت خدمات انفورماتیک به عنوان دبیر علمی نشست ارز رمز ملی

شورای سیاستگذاری نمایشگاه بین‌المللی تراکنش ایران، مهندس نوش‌آفرین مومن واقفی، معاون ریسک و امنیت اطلاعات شرکت خدمات انفورماتیک را به عنوان دبیر علمی نشست «ارز رمز ملی» برگزید.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، این رویداد از جمله برنامه‌های جانبی ITE 2018 است که روز سه‌شنبه 22 آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود.

مومن واقفی از فعالان با سابقه حوزه فناوری اطلاعات است و شورای سیاستگذاری نمایشگاه بین‌المللی تراکنش ایران، بر همین مبنا وی را به عنوان دبیر علمی نشست ارز رمز ملی انتخاب کرد.
 
با ظهور تکنولوژی‌ها و مفاهیمی جدیدی چون ارزهای رمزنگاری شده، تغییر رویکرد در عرصه سیاست‌های مالی و پولی ضرورتی انکارناپذیر است. در ایران بنا بر ضرورت‌های فناوری و  شرایط ملی و بین‌المللی، شکل‌گیری یک ارز دیجیتالی ملی به عنوان موضوعی مهم در کانون توجه بسیاری از مدیران و تصمیم‌گیران قرار گرفته است.
 
در نشست ارز رمز ملی، دلایل این امر و چگونگی رسیدن به هدف تعیین شده مورد بحث قرار می‌گیرد. برخی از محورهای این سمنیار عبارتند از: تفاوت ارز رمزهای متمرکز و غیرمتمرکز و موضع رگولاتوری در مورد این فناوری‌های جدید، تبیین ضرورت‌ها، کارکردها و فواید ارز رمز ملی؛ به ویژه در شرایط بازگشت تحریم‌ها، تجربه‌های جهانی در این حوزه و بهترین الگو برای ایران.
  
بررسی فرایندهای مورد نیاز برای شکل‌گیری ارز رمز ملی و لزوم شکل‌گیری اجماع نخبگان و تفاهم ملی و هماهنگی رویه‌ها میان ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف برای شکل‌گیری ارز رمز ملی از دیگر مباحثی هستند که در این نشست به آنها پرداخته می‌شود.
 
چهارمین نمایشگاه بین‌المللی تراکنش ایران، بیست و دوم تا بیست چهارم آبان ماه سال جاری، در مجتمع نمایشگاهی شهر تهران، واقع در بوستان گفت‌وگو برگزار می‌شود.
 

دبیر علمی نشست ارز رمز ملی


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/انتخاب-معاون-شرکت-خدمات-انفورماتیک-به-عنوان-دبیر-علمی-نشست-ارز-رمز-ملی.bos