شماره: 312189 تاریخ : 1396/10/05-01:38:21

رییس سازمان دامپزشکی خبر داد:

امکان ایجاد سامانه ثبت سفارش آخرین محصولات داروهای دامی دنیا

رییس سازمان دامپزشکی از امکان ایجاد سامانه ثبت سفارش آخرین محصولات داروهای دامی دنیا برای تولیدکنندگان و فعالان حوزه تولید دارو در ایران خبر داد و گفت: با ایجاد این امکان روند تولید آخرین دستاوردهای دارویی در این بخش تسریع می‌شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، علیرضا رفیعی در حاشیه بازدید از یک واحد تولید داروی دامی اظهار کرد: با ایجاد این سامانه تولیدکنندگان داروهای دامی کشور می‌توانند با اخذ مجوزهای قانونی به سرعت و به فاصله کمی به تولید آخرین داروهای این حوزه بپردازند.

وی ادامه داد: با ایجاد این امکان، شرایط فراهم می‌شود که به‌طور مثال داروهای دامی تازه‌تولید در آمریکا پیش از توزیع در کشورهای آسیایی در واحدهای تولید دارویی همچون سمنان تولید و به بازار عرضه شوند.
رییس دامپزشکی از تسهیل در روند تولید داروهای دامی در یک سال اخیر خبر داد و افزود: سازمان دامپزشکی اجازه داده که آزمایشگاه‌های تخصصی نظارتی د واحدهای تولیدی با قابلیت بالا ایجاد شود تا بخشی از نظارت بر تولیدات داروی دامی در کنار همان واحد تولیدی شکل بگیرد.
رفعیی‌پور اضافه کرد: با عملی شدن این مهم، واحدهای تولیدی، داروی تولیدشده را در همان آزمایشگاه تخصصی خود آزمایش می‌کنند؛ ضمن اینکه نظارت عالی سازمان دامپزشکی از طریق بازدیدهای سرزده و نمونه‌ها و آزمایش‌های اتفاقی انجام خواهد شد.
این مقام مسئول از شناسایی آزمایشگاه‌های تخصصی فعال در حوزه داروهای دامی کشور خبر داد و گفت: تاکنون 18 آزمایشگاه همکار در این حوزه مجوز دریافت کردند.
وی در بخش دیگری با اشاره به گران شدن برخی تولیدات دامی و از جمله نوسانات بهای تخم‌مرغ و مرغ در دوره‌های مختلف گفت: خوشبختانه در تولید اکثر مواد پروتئینی و از جمله این اقلام با مازاد تولید در کشور روبرو هستیم.
رییس دامپزشکی کشور استان سمنان یادآور شد: چنانچه در دوره و مقطع خاصی هم با کمبودی در این حوزه مواجه باشیم مجوز واردات آن صادر می‌شود.

URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/امکان-ایجاد-سامانه-ثبت-سفارش-اخرین-محصولات-داروهای-دامی-دنیا.bos