شماره: 353187 تاریخ : 1397/05/07-09:37:45

معاون امور علمی،‌ فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور:

آموزش همگانی یکی از مسیرهای کاهش هزینه‌های سلامت است

معاون امور علمی،‌ فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: اگر پرونده الکترونیک سلامت، راهنماهای بالینی، نظام ارجاع و پزشک خانواده به درستی و کامل اجرا شود، به شکل قابل توجهی هزینه‌های نظام سلامت و سازمان‌های بیمه‌گر منطقی خواهد شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور، دکتر سعید نمکی درخصوص کاهش هزینه‌های نظام سلامت و سازمان‌های بیمه‌گرافزود: به‌جز اجرای پزشک خانواده، نظام ارجاع، پرونده الکترونیک و راهنماهای بالینی، یکی دیگر از بهترین مسیرها برای کاهش هزینه‌های سلامت و سازمان‌های بیمه‌گر، آموزش همگانی سلامت و اجرای ساختار سطح‌بندی در سطح یک و دو خدمات است.

 وی افزود: در حال حاضر سطح‌بندی خدمات در چند استان آغاز شده و امیدواریم تا شهریورماه حدود 50 درصد کشور تحت پوشش سطح‌بندی خدمات قرار گیرند.

دکتر نمکی تاکید کرد: اگر پرونده الکترونیک سلامت، راهنماهای بالینی، نظام ارجاع و پزشک خانواده به درستی و کامل اجرا شود، به شکل قابل توجهی هزینه‌های نظام سلامت و سازمان‌های بیمه‌گر منطقی خواهد شد.

معاون امور علمی،‌ فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر، دولت، سهم سلامت از GDP را از 6 به بالای 9,5 درصد رسانده، اما باز هم مردم گلایه دارند، در نتیجه منطقی‌ترین راه کنترل هزینه‌ها، اجرای این چهار مورد خواهد بود.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/اموزش-همگانی-یکی-از-مسیرهای-کاهش-هزینه‌های-سلامت-است.bos