شماره: 281118 تاریخ : 1396/04/13-01:32:58

امضای تفاهم‌نامه مشترک بنیاد مسکن و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران

تفاهم‌نامه مشترک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به منظور کمک به احداث و تکمیل واحدهای مسکونی روستایی منعقد شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان بنیاد مسکن انقلاب سلامی و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با حضور علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد مسکن، مرتضی اکبری مدیرعامل و توکلی عضو هیات مدیر بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با هدف احداث و تکمیل واحدهای مسکونی روستایی برای روستاییانی که امکان استفاده از دیگر منابع بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مناطق روستایی را ندارند به امضا رسید.

این تفاهم‌نامه در 9 ماده و 6 تبصره تنظیم شده که بر اساس توافقات صورت گرفته بانک قرض الحسنه مهر ایران به معرفی شدگان از طرف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد 4 درصد پرداخت می نماید.

مدت این تفاهم‌نامه از تاریخ امضا تا پایان پرداخت تسهیلات به قوت خود باقی می باشد و سقف فردی تسهیلات برای متقاضیان عادی 80 میلیون ریال در نظر گرفته و دوره بازپرداخت تسهیلات عادی 36 ماه و در موارد خاص تا 60 ماه تعیین شده است.

همچنین در این تفاهم‌نامه تعهدات بانک نیز تعیین شده است و براساس آن بانک تعهد می‌کند حداکثر ظرف مدت 15 روز پس از تکمیل پرونده تسهیلاتی توسط متقاضیان و اخذ تضمین‌ها در چهارچوب ضوابط و مقررات بانک نسبت به پرداخت تسهیلات مطابق با سیاست‌ها و بخش‌نامه‌های بانک مرکزی اقدام نماید. 

بر مبنای این تفاهم‌نامه بانک قرض الحسنه مهر ایران به منظور جلوگیری از بروز تخلف و اعطای احتمالی اعتباری وام خارج از افراد معرفی شده توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بر اساس لیست ارسالی توسط آن بنیاد به صورت صد در صد عمل می کند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/امضای-تفاهم‌نامه-مشترک-بنیاد-مسکن-و-بانک-قرض‌الحسنه-مهر-ایران.bos