شماره: 453170 تاریخ : 1398/01/27-04:44:23

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد خبر داد:

امضای 25 تفاهمنامه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به ارزش بیش از سه هزار میلیارد تومان در شهر جدید هشتگرد

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدیدهشتگرد از امضای 25 تفاهمنامه سرمایه گذاری بخش خصوصی با هدف ساخت خدمات روبنایی، مسکن و واحدهای تجاری به ارزش 3 هزار و 200 میلیارد تومان در سهر جدید هشتگرد خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، داود صفدری مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد در نشست خبری امروز 27 فروردین ماه که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد سیاست ایجاد شهرهای جدید را کمک به تأمین مالی وضعیت اقتصادی کشور در دهه 60 دانست و گفت: عملیات اجرایی شهر جدید هشتگرد در سال 64 آغاز و افق جمعیتی آن نیز حدود 700 هزار نفر در سال 89 اعلام شد.

صفدری در ادامه عدم خدمات روبنایی مناسب و تعریف پروژه های پراکنده را دلیل اصلی توسعه نامتوازن کالبدی این شهر جدید دانست و گفت: در این راستا طرح های باقیمانده آماده سازی شهری که عدم توازن فعلی را سبب شده است در قالب قرارداد با سه پیمانکار بزرگ با اولویت محورهای شرقی به غربی در دستور کار قرار گرفته و در مراحل اجرا است.

وی با بیان اینکه تأمین خدمات روبنایی شهر با الگویی تحت عنوان ایجاد مراکز محلات از طریق جذب سرمایه بخش خصوصی نیز در اولویت برنامه های سال جاری هشتگرد قرار گرفته است گفت: خوشبختانه در همایش فرصت های سرمایه گذاری شهر جدید هشتگرد در اواخر سال 97 موفق به امضای 25 تفاهمنامه با ارزش 3 هزار و 200 میلیارد تومان شدیم که هم اکنون در حال تبدیل به قرارداد هستند.

به گفته این مقام مسئول شرکت عمران شهر جدید هشتگرد با تأمین زمین و پروانه ساختمانی و بخش خصوصی با انجام عملیات اجرایی پروژه ها را در حوزه های خدمات روبنایی، مسکن و واحدهای تجاری پیش خواهند برد.

صفدری در ادامه سخنان خود از آغاز مراحل ساخت 4 مرکز محله هرکدام با پیشرفت فیزیکی 35 درصد در این شهر خبر داد و گفت: براساس تصمیمات اتخاذ شده ساخت 5 مرکز محله دیگر در هشتگرد با هدف تأمین خدمات روبنایی در دستور کار قرار گرفته است .

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد با اشاره به برنامه ساخت 200 هزار واحد مسکونی (مسکن امید) در شهرهای جدید سطح کشور بیان کرد: سهم هشتگرد از این برنامه 18 هزار واحد است که باید تا سال 1400 به پایان برسد. در حال حاضر ساخت 5 هزار و 122 واحد در سال 97 و 5 هزار و 86 واحد از ابتدای سال 98 تا کنون در هشتگرد اغاز  شده که این رقم تا پایان خردادماه باید به 6 هزار و 500 واحد برسد.

وی هدایت نقدینگی موجود در کشور به بخش ساخت و ساز، ایجاد اشتغال و گردش مالی مثبت در سطح جامعه را از اهداف این برنامه اعلام کرد و گفت: این برنامه در تمامی شهرها در سه بخش مشارکت در محله سازی، مشارکت در ساخت و ساز و انتقال واحدهای فاقد متقاضی پروژه مسکن مهر به این طرح در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد تعداد واحدهای مسکن مهر این شهر را جدای از مساکن فاقد متقاضی حدود 39 هزار واحد اعلام کرد و گفت: تا کنون از این تعداد 17 هزار واحد تحویل، 6 هزار واحد در مرحله رفع نقص و مابقی در حال اجرا است که قطعا تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید.

صفدری اتمام طرح مسکن مهر و پروژه خط متروی هشتگرد در سال 98 را از مأموریت های اصلی خود اعلام کرد و افزود: برای تکمیل پروژه مترو به 300 میلیارد تومان منابع نقدی نیاز داریم که پروژه مذکور را با پیشرفت فیزیکی 76 درصد به دستور و تأکید ریاست جمهوری هرچه سریعتز به پایان برسانیم.

وی بازگرداندن جایگاه شهر هشتگرد به روزهای سابق و درخشان خود را از دیگر اهداف خود در سال جاری دانست و گفت: ایجاد انسجام کالبدی، اجتماعی و جمعیتی شهر به همراه تأمین خدمات رفاهی شهر از اقداماتی است که به منظور ارتقای کیفیت زندگی مردم در دستور کار جدی شهر قرار گرفته است.

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: بزرگراه هشتگرد به طالقان نیز در برنامه وزارت راه و شهرسازی قرار دارد که متعهد شده ایم منطقه در محدوده شهر جدید را هرچه سریعتر اجرا کنیم.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/امضای-25-تفاهمنامه-سرمایه‌گذاری-بخش-خصوصی-به-ارزش-بیش-از-سه-هزار-میلیارد-تومان-در-شهر-جدید-هشتگرد.bos