شماره: 451372 تاریخ : 1397/12/21-04:22:53

معاون مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر خبر داد:

آمادگی 58 فروند شناور پیشرفته مسافری با 7704صندلی برای خدمات دهی به مسافران نوروز

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: برای عید امسال 58 فروند شناور پیشرفته مسافر دریایی با 7 هزار و 704 صندلی،آماده خدمات رسانی به هموطنان گرامی است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، حسین عباس نژاد در گفت و گو با شبکه خبر با موضوع سفرهای نوروزی 98، از فراهم بودن تسهیلات و امکانات سازمان بنادر و دریانوردی جهت سفر ها و گردشگری دریایی در پایانه های بندری استان های خوزستان، هرمزگان، بوشهر و همچنین گردشگری دریایی در استان های شمال کشور خبر داد.

وی با اشاره به آمادگی پایانه های مسافرت دریایی در استان هرمزگان، گفت: در هرمزگان که عمده سفر ها و گردشگری های دریایی صورت می گیرد، از بندر شهید حقانی به جزایر قشم و هرمز؛ از لنگه به کیش؛ از قشم به پل، لافت و ابوموسی و از قشم به هرمز و لارک ، آماده پذیرش و ارائه خدمات به مسافران نوروزی هستیم.
به گفته معاون امور دریایی سازمان بنادر، از دو مبدا بندر شهید باهنر به امارات و از بندر لنگه به دبی ، امکان سفرهای بین‌المللی نیز فراهم است.
این کارشناس دریایی با اعلام " امکان سفر دریایی از گناوه به بوشهر و از گناوه به جزیره خارک "، گفت: از پایانه بین المللی و مجهز خرمشهر، سفر دریایی به کویت صورت می گیرد.
وی با بیان اینکه در ایام نوروز امسال، 58 فروند شناور مجهز و پیشرفته دریایی با 7 هزار و 704 صندلی، آماده خدمات دهی به هموطنان گرامی است، خاطر نشان کرد: در تعطیلات عید امسال، همچنین، 76 فروند شناور با قابلیت حمل همزمان خودرو و سرنشیان نیز آماده سرویس دهی است.
به گفته عباس نژاد، از طریق شناورهای با قابلیت حمل خودرو و مسافر ، 2100 خودرو و 11 هزار و 920 مسافر جابه جا می شود.
معاون امور دریایی سازمان بنادر با بیان اینکه بلیت فروشی سفر های دریایی در 14 نقطه به صورت الکترونیکی، در 9 نقطه به صورت فروش اینترنتی و در سایر نقاط به صورت دستی انحام می شود، افزود: در کلیه پایانه های بندری مسافری، مسئولان دریایی با تشکیل ستاد نظارتی حضور دارند و به صورت 24 ساعته به تمام مسائل و مشکلات احتمالی رسیدگی می کنند.
وی تاکید کرد: ستاد نظارتی سازمان بنادر برای سفرهای دریایی موظف است به " انجام ایمن سفرهای دریایی " نظارت جدی داشته باشد.
عباس نژاد با "پیش بینی افزایش 10 درصدی مسافر دریایی در ایام تعطیلات نوروز 98 "، گفت : سال گذشته در ایام عید بیش از 7 میلیون مسافر و گردشگر دریایی از پایانه های بندری جا به جا شده اند.

URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/امادگی-58-فروند-شناور-پیشرفته-مسافری-با-7704صندلی-برای-خدمات-دهی-به-مسافران-نوروز.bos