شماره: 432397 تاریخ : 1397/09/11-12:19:10

انتخابات هند با اصلاحات اقتصادی همراه است

اقتصاد هند به کدام سو می رود؟

هند سال آینده انتخابات برگزار خواهد کرد. ناراندا مودی، نخست وزیر این کشور سال 2014 با وعده انتخاباتی تقویت رشد اقتصادی هند و ایجاد میلیون ها شغل، برنده شد.

بانک و صنعت، اقتصاد هند با کاهش رشد مواجه شده است. هندی که بازاری نوظهور و قوی بود، اما حالا چشم اندازش تیره و تار شده است. سی ان ان گزارشی درباره افول اقتصاد هند منتشر کرده است.

طبق این گزارش، براساس اطلاعات رسمی، تولید ناخالص داخلی هند در سه ماه منتهی به سپتامبر 7.1 درصد رشد داشته که یک کاهش زیادی نسبت به رشد 8.2 درصدی در سه ماه گذشته داشته است. دولت هند این رشد 8.2 درصدی را مدیون گسترش عوامل تولید و ساخت و ساز عنوان کرده بود.

این کاهش رشد، سریعتر از مقداری بود که تحلیلگران پیش بینی کرده بودند. اما این کاهش نرخ هنوز هم هند را بالاتر از چین قرار می دهد که در همین دوره مشابه رشد 6.5 درصدی را تجربه کرده است.

هند سال آینده انتخابات برگزار خواهد کرد. ناراندا مودی، نخست وزیر این کشور سال 2014 با وعده انتخاباتی تقویت رشد اقتصادی هند و ایجاد میلیون ها شغل، برنده شد.

با این حال، شیلان شاه، اقتصاددان Capital Economics هشدار داده است که آمار تولید ناخالص داخلی هند همیشه هم قابل اطمینان نیست. به گفته او داده های اخیر در مورد تولید صنعتی و فروش خودرو از رشد ضعیف حکایت دارد.

البته انتظار این است که رشد هند در ماه های آینده بیشتر شود. شیلان شاه گفت: این اقتصاد باید در ماه های آینده به سرعت افزایش یابد چرا که در این دوره و قبل از انتخابات سیاست های مالی آزادتری در پیش گرفته می شود. پیشتر هم اقتصاددانان پیش بینی کرده بودند که با توجه به در راه بودن انتخابات، احتمالا اصلاحاتی در اقتصادی هند اتفاق خواهد افتاد.

انتظار تحلیلگران این است که برای چندین ماه آینده احتمالا رشد هایی بالاتر از 7 درصد برای هند رخ خواهد داد. این رشد می تواند پایدار و بدون ایجاد بی ثباتی اقتصاد کلان باشد.

برخی از بزرگترین فشارها بر اقتصاد هند طی ماه های گذشته کاهش یافته است. از طرفی کاهش 35 درصدی قیمت نفت از ابتدای ماه اکتبر به اقتصاد هند کمک کرد. به هرحال هند یکی از بزرگترین واردکنندگان انرژی در جهان است. این در حالی که افزایش قیمت نفت در ابتدای سال جاری، چشم انداز رشد اقتصادی هند را با کاهش رو به رو کرده بود.

روپیه که در سال جاری، رکورد کاهش ارزش دربرابر دلار را ثبت کرده بود، در ماه گذشته 5 درصد تقویت شده است. به گفته تحلیلگران بانک مرکزی هند نرخ بهره را طی سال جاری افزایش داده است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/اقتصاد-هند-به-کدام-سو-می-رود.bos