شماره: 248363 تاریخ : 1395/08/16-03:20:09

نادری:

افزایش سرمایه بانک ها به تقویت وام دهی منتهی می شود

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی،گفت:الزام بانک ها به افزایش سرمایه توسط بانک مرکزی می تواند زمینه را برای افزایش توان وام دهی بانک های کشور فراهم کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ،درخصوص الزام بانک های خصوصی به افزایش سرمایه توسط بانک مرکزی،گفت:یکی از مشکلات در زمینه ارائه وام های بانکی،کمبود منابع مالی بانک ها است.

نماینده مردم پاوه و اورامانات درمجلس شورای اسلامی،ادامه داد:شرایط در دوران پساتحریم برای بکارگیری توان بانک ها درجهت توسعه اقتصادی به صورت بهتری فراهم شده وباید از این ظرفیت استفاده بهینه کرد.

این نماینده مردم درمجلس دهم،ادامه داد:ساختار افزایش سرمایه بانکها باید به نحوی باشد که به ارتقای کیفیت منابع مالی درجهت عملیات بانکی منتهی شود.

نادری افزود:الزام بانکها به افزایش سرمایه توسط بانک مرکزی می تواند زمینه را برای افزایش توان وام دهی بانک های کشور فراهم کند.

وی گفت:افزایش سرمایه بانک ها اگر به صورت صحیحی انجام شود،در راستای موضوع اصلاح نظام بانکی کشور است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی،تصریح کرد:یکی از راهکارهای مهم برای تقویت بخش تولید این است که از ظرفیت بانک ها استفاده شود و قراردادها به نحوی باشد که بانک ها در سود و زیان بنگاه های اقتصادی شریک شوند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/افزایش-سرمایه-بانک-ها-به-تقویت-وام-دهی-منتهی-می-شود.bos