شماره: 463834 تاریخ : 1398/02/15-12:15:28

حسن امیری در گفتگو با سنا:

افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی دارایی ها نیازمند قانون است

معاون نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار، مصوبه امروز مجلس درخصوص موضوع افزایش سرمایه شرکت ها از محل تجدید ارزیابی دارایی ها را مهم توصیف کرد و گفت: این اصلاحیه با هدف تامین نظر شورای نگهبان صورت گرفته که باید تبدیل به قانون و ابلاغ شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، حسن امیری اظهار داشت: سال گذشته با استفاده از ظرفیت قانون بودجه 97 این معافیت اتفاق افتاد اما برای امسال هنوز قانون مصوبی نداریم و در بودجه 98 نیز لحاظ نشده  است؛ ایراد اصلی شورای نگهبان هم به مصوبه قبلی مجلس این بود که افزایش سرمایه از این محل ، منجر به ایجاد بار مالی برای دولت خواهد شد.

وی افزود: طبق استاندارد می توان دارایی ها را تجدید ارزیابی کرد، اما اینکه این رقم تجدید ارزیابی را در حساب سرمایه لحاظ کنیم ، نیاز به قانون دارد .

 امیری  با بیان اینکه این موضوع در بودجه 98 لحاظ نشده ادامه داد: البته روی تجدید ارزیابی دارایی ها و افزایش سرمایه از این محل پیشنهاد دیگری هم به جلسه هماهنگی سران قوا رفته است که در حال بررسی است و باید دید کدامیک به نتیجه نهایی خواهد رسید.

معاون نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد:  در صورت تایید نهایی شورای نگهبان،  موضوع به شکل رسمی اعلام خواهد شد.

خاطر نشان می شود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، صبح امروز با اصلاحات برخی از مواد "طرح حداکثر استفاده از توان تولیدی و حمایت از کالای ایرانی " جهت تأمین نظر شورای نگهبان موافقت کردند.

در ماده اصلاحی 15 آمده است: به منظور رونق تولید و ایجاد اشتغال از طریق اصلاح ساختار مالی شرکت ها و کارآمدسازی افزایش بهای ناشی از تجدید ارزیابی دارایی های اشخاص حقوقی موضوع حکم مقرر در تبصره یک ماده 149 قانون مالیات مستقیم با اصلاحات و الحاقات بعدی، افزایش سرمایه از این محل مجاز و مشروط بر این است که ظرف مدت یکسال پس از تجدید ارزیابی به حساب سرمایه افزوده شده و این امر فقط یک بار در هر 5 سال امکان پذیر است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/افزایش-سرمایه-از-تجدید-ارزیابی-دارایی-ها-نیازمند-قانون-است.bos