شماره: 388595 تاریخ : 1397/07/17-03:15:34

در همایش روز جهانی تخم مرغ؛

افزایش سرانه مصرف تخم مرغ به 198 عدد با اقدامات ترویجی

سرانه مصرف تخم مرغ در ­هشت سال گذشته با اقدامات ترویجی از 160 عدد به 198 عدد در سال رسیده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، دبیر ستاد کشوری ترویج مصرف تخم مرغ در همایش روز جهانی تخم مرغ با اعلام این خبر گفت: به منظور ترویج مصرف تخم مرغ در کشور و بهبود وضعیت این پروتئین اقتصادی و با کیفیت در سفره غذایی مردم، این ستاد کشوری به صورت دائمی تشکیل شده است.

فرزاد طلاکش افزود: به رغم جایگاه ایران به عنوان مقام دهم تولید تخم مرغ در جهان، سرانه مصرف این محصول همچنان در کشور پایین است و جایگاه ضعیفی در سبد غذایی مردم به ویژه کودکان، نوجوانان و زنان باردار دارد.

وی درباره اهمیت مصرف تخم مرغ اظهار داشت: یکی از با کیفیت ترین غذاهای پروتئینی که می تواند نقش بسیار مهمی در رفع سوء تغذیه در جامعه داشته باشد، مصرف تخم مرغ است.

طلاکش افزود: گرچه عمده چربی تخم مرغ که در زرده موجود است از نوع غیر اشباع بوده و کلسترول آن نقشی تاثیر گذار در افزایش کلسترول خون ندارد، اما متاسفانه توسط برخی از پزشکان و کارشناسان تغذیه به کم خوردن تخم مرغ توصیه می شود.

وی تصریح کرد: امسال به منظور ترویج مصرف این محصول در روزهای 16 و 17 مهر ماه همزمان با روز جهانی تخم مرغ، پیش از 20 هزار بسته تخم مرغ آب پز شده به همراه نان و آویشن در سطح مدارس، ایستگاه های مترو تهران و البرز، سرای محلات نسبتا محروم مناطق 19،17،14،13،12،10 و 20 و مناطق محروم استان البرز توزیع شده است.

دبیر ستاد کشوری ترویج مصرف تخم مرغ، گفت: ورود موضوع آشنایی با مزایای تخم مرغ و ترویج مصرف آن در همه ­مهد  کودک های سراسر کشور با همکاری سازمان بهزیستی کشور و انعقاد تفاهم نامه آموزشی مربیان مهد کودک بین این ستاد و سازمان بهزیستی از دیگر اقدامات در این راستا است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/افزایش-سرانه-مصرف-تخم-مرغ-به-198-عدد-با-اقدامات-ترویجی.bos