شماره: 453163 تاریخ : 1398/01/27-04:24:50

رئیس مرکز امور اجتماعی منابع آب و انرژی وزارت نیرو:

افزایش تاب‌آوری کشور و مدیریت‌ قبل، حین و پس از بحران سیلاب

رئیس مرکز امور اجتماعی منابع آب و انرژی وزارت نیرو، افزایش تاب‌آوری کشور در "قبل"، "حین" و "پس" از بحران سیلاب را یکی از نتایج موثر بهره‌گیری از تجربیات آژانس‌های سازمان ملل دانست.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، محمد فاضلی امروز (سه‌شنبه) در نشست با نهادهای بین‌المللی همچون نمایندگان یونسکو، یونیسف، سازمان بهداشت جهانی و چند نهاد دیگر با محوریت مدیریت پیامدهای اجتماعی سیلاب در تهران افزود: مهم‌ترین وظیفه‌ای که اکنون وجود دارد بازگرداندن سیل زده‌ها به زندگی عادی، کاستن از دردها و رنج‌ها و ناخرسندی‌های پدید آمده است.

وی ادامه داد: ایران در این زمینه از تجربیات خوبی برخوردار است، اما آژانس‌های سازمان ملل با توجه به فعالیت در گستره جهانی می‌توانند تجارب خود را منتقل کنند و وزارت نیرو می‌تواند برنامه درازمدتی برای همکاری با مجموعه آژانس‌های سازمان ملل در این بخش داشته باشد.
رئیس مرکز امور اجتماعی منابع آب و انرژی وزارت نیرو تصریح کرد: وزارت نیرو درصدد است با آژانس‌های سازمان ملل در بخش‌های مختلف توسعه همکاری کرده و از مجموعه دانش بین‌المللی در این زمینه بهره‌مند شود.
وی ادامه داد: آژانس‌های سازمان ملل به دلیل فعالیت‌هایی که در کشورهای مختلف انجام می‌دهند و سابقه چند دهه‌ای که در حوزه مدیریت بحران دارند یک دانش انباشته‌ای درباره مدیریت بحران، امور اجتماعی، فرهنگی، هماهنگی ها و بویژه به دلیل ماهیت آن آژانس ها برای میان بخشی کار کردن توانمندی های فنی و علمی دارند.
فاضلی عنوان کرد: این همکاری زمینه‌ای را فراهم می‌کند تا بتوانیم در زمینه انتقال تجارب آژانس‌های سازمان ملل در افزایش تاب‌آوری کشور و مدیریت‌های قبل، حین و پس از بحران سیلاب بهره‌مندی لازم را به‌عمل آوریم.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/افزایش-تاب‌اوری-کشور-و-مدیریت‌-قبل-حین-و-پس-از-بحران-سیلاب.bos