شماره: 517734 تاریخ : 1399/05/22-05:33:06

افزایش 800 مگاواتی برق در 24 ساعت گذشته

سخنگوی صنعت برق گفت: حدود 800 مگاوات در 24 ساعت گذشته مصرف برق افزایش یافته است.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از شرکت مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر)، مصطفی رجبی مشهدی افرود: امروز اوج مصرف برق به بیش از 57 هزار و 300 مگاوات رسید، زیرا در هفته جاری گرمای پایداری در کشور وجود داشت و همین امر موجب افزایش مصرف برق شد.

وی افزود: شبکه برق در حالت پایدار قرار دارد، شب گذشته اوج مصرف برق به 57 هزار و 175 مگاوات رسید که برای چندمین بار بالا رفتن مصرف برق در شب رخ داد.
رجبی مشهدی پیرامون دلایل این افزایش مصرف شبانه گفت: برنامه های مدیریت بار در ساعت های بعدازظهر اجرا و در شب متوقف می شود و افزایش مصرف برق در ساعت های شب اتفاق افتاده است.
سحنگوی صنعت برق ضمن تاکید بر رعایت نکات مدیریت مصرف و به ویژه استفاده از دور کند کولرهای آبی، تنظیم درجه کولرهای گازی روی عدد 24 و استفاده نکردن از وسایل برقی پرمصرف درساعت های اوج بار، اضافه کرد: وضعیت ذخیره تولید نیروگاهی کشور مساعد است، اما همچنان به همکاری مشترکان نیاز است.
وی توضیح داد: دلایل قطعی برق برج میلاد تهران نیز براثر حادثه کوچکی پدید آمد و البته این مرکز نیز همانند سایر مراکز مهم، به دلیل آنکه باید مجهز به دیزل ژنراتور باشند، در کوتاه ترین زمان ممکن ژنراتور وارد مدار شد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/افزایش-800-مگاواتی-برق-در-24-ساعت-گذشته.bos