شماره: 226116 تاریخ : 1395/07/10-03:49:51

افزایش 13 برابری اقامتگاه های بومگردی کشور در دولت یازدهم

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت : ایجاد اقامتگاه های بومگردی در دولت یازدهم 13 برابر نسبت به دولت قبل افزایش یافته است .

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از  سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری , مرتضی رحمانی پنجشنبه 8 مهرماه در همایش توسعه شهرستان سوادکوه که در پارک جنگلی جوارم این شهرستان برگزار شد ، افزود: تا پیش از فعالیت دولت تدبیر و امید تنها 25 اقامتگاه بومگردی در کشور وجود داشت . 

به گفته وی اکنون تعداد اقامتگاه های بومگردی در کشور به رقم 320 اقامتگاه افزایش یافته است . 
معاون گردشگری کشور افزود : با توجه به میل و رغبت متقاضیان ، بیشتر پروانه های اقامتگاه های بومگردی برای مناطق ییلاقی و کوهستانی توسط این سازمان صادر شده است . 
وی با تاکید بر اینکه میراث فرهنگی با تسهیل در صدور پروانه بوم گردی به دنبال رونق و گسترش این نوع گردشگری است ، افزود : استان هایی همچون مازندران از ظرفیت بالایی دراین زمینه برخوردار هستند که می بایست از آن بهره برداری شود . 
موحدی ادامه داد : با توجه به وضعیت بیکاری در استان ، تعمیم و گسترش بوم گردی می تواند بسیار در اشتغالزایی و در آمدزایی تاثیر بگذارد. 
براساس اعلام صاحبنظران و مسئولان حوزه گردشگری ، میزان اشتغال مستقیم ناشی از اجرای یک طرح بوم گردی 2 الی سه نفر اعلام شد . 
معاون سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور تاکید کرد : به همراه ایجاد اقامتگاههای بومگردی می بایست شاخص های زیست محیطی لحاظ شود . 
وی از بخش خصوصی به عنوان اصلی ترین محور برای توسعه زیر ساخت های گردشگری نام برد و ادامه داد : حمایت از این بخش موردنظر و توجه قرار دارد . 
نخستین همایش بزرگ سوادکوه با محوریت توسعه گردشگری روز پنجشنبه با حضور معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور ، استاندار مازندران و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در منطقه نمونه گردشگری جوارم آغاز به کار کرد .
شهرستان سوادکوه که در فاصله حدود 75 کیلومتری جنوب غربی ساری واقع است ، 150 پارچه آبادی دارد.
در این شهرستان دستکم 700 اثر تاریخی وجود دارد که برخی از آنها مانند دژ اسپهبد خورشید ، برج لاجیم و پل ورسک شهرت جهانی دارند .


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/افزایش-13-برابری-اقامتگاه-های-بومگردی-کشور-در-دولت-یازدهم.bos