شماره: 466702 تاریخ : 1398/04/02-07:04:05

افتتاح نخستین موزه نفت پایتخت

آیین گشایش «موزه پمپ بنزین دروزاه دولت» نخستین موزه نفت تهران، روز شنبه اول تیرماه، با حضور تعدادی از مسئولان ­شهری، میراث فرهنگی و صنعت نفت برگزار شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، رییس موزه‌ها و مرکز اسناد صنعت نفت، در حاشیه این مراسم درگفتگو با خبرنگاران گفت : پمپ‌بنزین دروازه دولت (جایگاه شماره 6 تهران) سومین جایگاه عرضه سوخت در تهران و یکی از معدود جایگاه‌های بجا مانده از نسل اول پمپ‌بنزین‌های کشور است که ساخت آن به دهه 1310 خورشیدی بازمی‌گردد.
اکبر نعمت الهی افزود:این جایگاه در مردادماه سال 96 به شماره 31711 در فهرست آثار ملی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به ثبت رسیده است و پس از بازسازی و مرمت از امروز بعنوان اولین موزه نفت پایتخت و سومین موزه نفت کشور در معرض نمایش عموم قرار می‌گیرد.
وی معرفی تاریخ جایگاه‌های توزیع سوخت در کشور، نمایش اشیاء و اسناد مرتبط با چرخه تحول پخش فرآورده‌های نفتی از ابتدا تا کنون، شیوه بارگیری، حمل و تخلیه سوخت در جایگاه‌های عرضه را از اهداف تعریف‌شده برای این موزه برشمرد و افزود: موزه پمپ‌بنزین دروازه دولت تهران، سومین موزه از طرح موزه های صنعت نفت است که پس از موزه‌های «بنزین‌خانه» و «کارآموزان صنعت نفت» آبادان، به بهره‌برداری می‌رسد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/افتتاح-نخستین-موزه-نفت-پایتخت.bos