شماره: 621957 تاریخ : 1401/09/26-10:55:33

افتتاح حساب تجاری در ترکیه و 3 تفاوت با حساب شخصی

با توجه به محدودیت های بانکی در ایران ما به شما خواهیم گفت که چطور در ترکیه حساب بین المللی افتتاح کنید و چگونه شارژ حساب ترکیه از ایران را انجام دهید.

بانک و صنعت؛ در این مقاله میخواهیم درباره حساب بانکی در ترکیه برای ایرانیان و هم چنین تقاوت های حساب های شخصی و شرکتی در ترکیه توضیح دهیم.

افتتاح حساب بانکی بین المللی

با توجه به محدودیت های بانکی در ایران و نبود امکانات نقل و انتقالات پول در ایران، در این مقاله در مورد افتتاح حساب بانکی بین المللی، مزایای آن، نحوه افتتاح حساب بین المللی و همچنین شارژ کردن حساب از ایران و در نهایت نقد کردن درآمد نوشته ایم.

تقریبا در تمامی کشور های دنیا حساب های بانکی به سیستم های مالی سوئیفت متصل است و همچنین اکثر بانک های دنیا خدمات ویزا کارت و مستر کارت را به مشتریان خود ارائه میدهند.

به این ترتیب شخصی که به طور مثال با شرکت های اروپایی، آمریکایی و ... کار میکند و یا در بازارهای مالی دنیا مثل فارکس یا بایننس در حال کار کردن هست، حتی برای پرداخت شهریه دانشگاه یا خرید اینترنتی از هر سایتی در دنیا، باید حساب بانکی داشته باشد که به سیستم های مالی بین المللی متصل باشد.

پس میتوان نتیجه گرفت در صورتی که شما بخواهید در جوامع بین المللی کار کنید و یا در کشوری غیر از ایران به تحصیل یا زندگی بپردازید احتیاج به یک حساب بانکی بین المللی دارید.

مزایای حساب بانکی بین المللی

حساب در ترکیه

حساب بانکی بین المللی به حسابی گفته میشود که به سیستم انتقال بین الملل سوئیفت متصل باشد و همچنین یکی از شرکت های مالی بین المللی مثل ویزا کارت و یا مستر کارت آن را پشتیبانی کند.

اگر شما هم فریلنسر با شرکت های خارجی کار میکنید و یا حتی در شرکتی خارج از ایران استخدام شده اید به خوبی میدانید که برای دریافت درآمد خود همیشه چقدر به مشکلات مختلفی خورده اید.

شاید روش های زیادی را تا به امروز برای نقد کردن درآمد ارزی و فریلنسری آنلاین خود امتحان کرده باشید، ارز دیجیتال ، استفاده از حساب افراد دیگر، شرکت های صراف و ... .

همه این روش ها مشخصا مشکلات زیادی برای شما دارند، ارز دیجیتال را اکثر شرکت های اروپایی و آمریکایی به رسمیت نمیشناسند و همچنین قابل رهگیری نیز نیستند، استفاده از حساب دیگران نیز همیشه استرس بسته شدن حساب شخص سوم را در پی دارد و در نهایت استفاده از شرکت های واسطه برای نقد کردن درآمد مساوی است با کسر شدن مبلغ زیادی از درآمد شما به عنوان کارمزد میباشد.

اما با داشتن یک حساب بانکی بین المللی شما به راحتی میتوانید از همه جای دنیا با ارائه شماره ایبان (IBAN) خود مبلغ درآمد خود را در حساب بانکی خودتان دریافت کنید.

یکی از کسب و کارهایی که این روزها بسیار بازار خوبی دارند خرید اکانت های شبکه های اینترنتی و یا پرداخت های بازی های دیجیتالی است.

برای پرداخت در سایت های مختلف بین المللی شما باید کارت بانکی بین الملل داشته باشید که به سیستم مالی ویزاکارت و یا مستر کارت متصل باشد.

شما با داشتن یک حساب بانکی بین الملل میتوانید هم برای خود و هم برای کسب و کار خود از سایت های مختلف در دنیا خرید داشته باشید.

افرادی که در بازار های مالی بین الملل مانند فارکس و یا بایننس کار میکنند همیشه برای نقد کردن درآمد خود باید با یک شرکت واسطه کار کنند که به طور معمول مبلغ قابل توجه ای را به عنوان کارمزد از درآمد شما کسر میکردند.

اما اگر شما یک حساب بانکی بین الملل داشته باشید به راحتی میتوانید حساب خود را به حساب های بروکر خود متصل کنید و به راحتی درآمدی که از بازار های مالی به دست آورده اید را در حساب خود به صورت یورو و پوند داشته باشید.

پرداخت شهریه دانشگاه های خارج از ایران شاید یکی از کابوس های خانواده هایی باشد که فرزند خود را برای تحصیل به کشور دیگری فرستاده اند.

همیشه شرکت های واسطه مبالغ زیادی از شما به عنوان کارمزد میگیرند، در کنار آن اعتماد کردن به افرادی که این کار را برای شما انجام میدهند کمی مشکل است و ممکن است تمام پول شما را برای خود بردارند.

اما با داشتن یک حساب بانکی بین المللی شما میتوانید سریع و بدون مشکل پرداخت شهریه دانشگاهی خود را از حساب خود انجام دهید.

پس میبینید که داشتن یک حساب بین الملل برای امور جاری شما بسیار کارآمد است و میتواند هزینه های نهایی شما را بسیار کاهش دهد.

تفاوت حساب های شخصی و شرکتی در ترکیه

در ترکیه حساب های شخصی و شرکتی تفاوت هایی دارند.

حساب های شخصی در ترکیه مالیات ندارند اما به دلیل استفاده تجاری ممکن است بسته شوند.

حساب های شرکتی فاقد محدودیت بوده و دارای ایبان مجزا و به نام شرکت هستند.

برای باز کردن حساب شرکتی در ترکیه حتما باید شرکت ثبت شده داشته باشید.

اما حساب شخصی را می توانید با پاسپورت خود و بدون اقامت نیز افتتاح کنید.

حساب های تجاری در ارزهای دلار و و یورو و پوند و لیر هستند اما حساب های شخصی فاقد دلار هستند.

برای آگاهی از هزینه و مراحل ثبت شرکت در ترکیه و افتتاح حساب تجاری به مقاله ثبت شرکت در ترکیه با پاسپورت مراجعه کنید.

چگونه حساب بین المللی در ترکیه باز کنیم؟

حساب بین الملل

اما حالا که با مزایای بی شمار حساب بانکی بین الملل آشنا شدید چگونه میتوان یک حساب داشت و از مزایای آن استفاده کرد.

در حال حاضر نزدیک ترین کشوری که میشود با کمترین هزینه به آن سفر کرد و یک حساب بانکی بین الملل افتتاح کرد کشور ترکیه است.

اما در حال حاضر با توجه به سخت گیری های زیادی که برای خارجی ها اعمال شده است افتتاح حساب بانکی بین المللی در ترکیه بدون داشتن اقامت ترکیه ( کیملیک ) کار بسیار دشواری است.

به این صورت که تعداد بسیار محدودی از شعب بانک زراعت هستند که برای افرادی که اقامت ترکیه ندارند حساب بانکی باز میکنند که البته همان ها هم معمولا حساب بانکی افتتاح شده را بدون دسترسی اینترنت بانک و کارت بانکی متصل به سیستم تروی ( سیستمی شبیه به ویزا و مستر اما فقط محدود به کشور ترکیه ) به مشتریان خارجی خود میدهند.

این شعب نیز به طور رسمی اعلام نشده و لیستی از آدرس این شعب بانک در دسترس نیست.

توجه داشته باشید که اگر خودتان یا از طریق شرکت های غیر معتبر اقدام به افتتاح حساب کنید و در صورت نداشتن هر کدام از سیستم های مالی بین الملل نمیتوانید حساب جدید باز کنید و یا اینکه حساب خود را ببندید و یک حساب جدید باز کنید.

زیرا در صورتی که حساب خود را ببندید تا 5 سال اجازه باز کردن حساب جدید در بانک زراعت را ندارید و در حال حاضر بدون داشتن اقامت ترکیه نمیتوانید اقدام به افتتاح حساب در بانک های دیگر ترکیه را کنید.

کمک گرفتن از شرکت هایی مانند ترکیه هلپر می تواند فرآیند افتتاح حساب شما را تسریع کند و باعث فعال شدن همه امکانات حساب شما شود.

به این صورت شما در یک روز و بدون هدر دادن وقت و هزینه اضافه حساب بانکی خود را باز میکنید و مطمئن هستید که تمامی امکانات یک حساب بین الملل مثل ویزاکارت و مسترکارت و سوئیفت برای حساب شما فعال است و همچنین اپلیکیشن بانک شما نیز فعال شده است.

نقد کردن درآمد و شارژ حساب ترکیه

بانک ترکیه

به طور کل چون در نهایت ما برای خرج کردن درآمد خود در ایران احتیاج داریم که به صورت تومان پول خود را تبدیل کنیم و یا اینکه حتی برای انتقال تومان به حساب بین الملل خود احتیاج به خدمات ترنسفر پول داریم ، در اینجا نیز میتوان از خدمات شرکت ترکیه هلپر نیز استفاده کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به آدرس https://turkeyhelper.com مراجعه کنید.

همان طور که در ابتدای مقاله برای شما نوشته ایم که بانک های ایران به هیچ سیستم مالی بین الملل متصل نیستن در نهایت اگر احتیاج به تبدیل پول خود از تومان به ارز خارجی و انتقال آن در حساب بین الملل را داشته باشید و یا بلعکس، باید از سیستم های انتقال وجه داخلی به شرکت هایی مثل ترکیه هلپر که پیش نیز معرفی کرده بودیم واریز کنید و حساب بانکی بین الملل خود را شارژ کنید و برعکس آن درآمد خارجی خود را نقد کنید.

حسین جواهریان


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/افتتاح-حساب-تجاری-در-ترکیه-و-3-تفاوت-با-حساب-شخصی.bos