شماره: 466437 تاریخ : 1398/03/28-11:53:56

افتتاح بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی آگروفود از امروز

بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی اگروفود که یکی از مهم­ترین رویدادهای سالانه صنعت غذایی و کشاورزی در منطقه است، از امروز آغاز به کار می کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، این نمایشگاه با حضور 765 شرکت داخلی و 160 شرکت خارجی از 20 کشور جهان فعالیت خود را آغاز می کند و کشورهای اسپانیا، اتریش، آلمان، ایتالیا، اسلواکی، امارات متحده عربی، اندونزی، برزیل، ترکیه، تونس، چین، دانمارک، روسیه، سوئیس، گرجستان، لهستان، مغولستان، هلند، هند و یونان در آن شرکت می کنند.

فضای اختصاص داده شده به بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی اگروفود بالغ بر 70 میلیون مترمربع است و گروه های کالایی آن شامل: ایران فود (فرآورده ها و محصولات غذایی)، ایران فودتک (ماشین آلات، تجهیزات و تکنولوژی صنایع غذایی، بسته بندی و تجهیزات جانبی) و ایران آگرو (صنایع کشاورزی و صنایع مرتبط) است.

ارزش صادرات محصولات کشاورزی و غذایی کشورمان در 9 ماهه نخست سال 97 بالغ بر 4 میلیارد و 765 میلیون دلار بوده است و نسبت به سال گذشته رشدی 14 درصدی را نشان می دهد؛ عمده اقلام صادراتی محصولات کشاورزی و غذایی کشورمان شامل انواع میوه های درختی، انواع سبزیجات، محصولات جالیزی، شیر و فرآورده های آن، زعفران، ماهی و میگو است. مقصد این محصولات نیز عمدتا کشورهای عراق، افغانستان، امارات متحده عربی، پاکستان، روسیه، هند، ترکیه، ویتنام، ترکمنستان و آلمان هستند.

براساس این گزارش، با توجه به تاکید ویژه مدیریت شرکت سهامی نمایشگاه­های بین المللی ج.ا.ایران نسبت به حمایت از شرکت­های دانش بنیان و استارت آپ­ها، در کنار سالنهای برگزاری بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی اگروفود، سالنهایی هم به ارائه توانمندی­های این شرکت­ها در حوزه های مرتبط با محصولات کشاورزی و غذایی اختصاص داده شده است.

بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی اگروفود از 28 تا 31 خرداد ماه در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی ج.ا.ایران (سایت تهران) برپا است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/افتتاح-بیست-و-ششمین-نمایشگاه-بین-المللی-اگروفود-از-امروز.bos