شماره: 280271 تاریخ : 1396/03/11-01:47:56

آغاز عملیات خارج سازی مغروقه‌های آبراه خور موسی در خوزستان با حضور وزیر راه و شهرسازی

عملیات خارج سازی مغروقه‌های آبراه خور موسی در شهرستان بندرماهشهر روز پنجشنبه با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، اجرای این طرح باقی مانده مغروقه های دوران جنگ تحمیلی با سرمایه گذاری یک هزار و 115 میلیارد ریال در آبراه خور موسی بیرون کشیده می شود. 

در راستای اجرای این طرح طی 2 سال آینده هفت فروند مغروقه از آبراه خور موسی خارج می شود. 
در سفر وزیر راه و شهرسازی به شهرستان بندر ماهشهر همچنین از پروژه‌های تعمیرات زیرآبی شناور لایروب هاپر ساکشن هویزه با اعتبار 23 میلیارد با هدف انجام لایه روبی و کانال دسترسی و ارائه خدمات به مشتریان بندری بهره برداری شد. 
ساخت و خرید یک فروند قایق گشت یگان حفاظت بندر امام خمینی (ره) در مجتمع کشتی سازی شهید توحیدی با سرمایه گذاری 13 میلیارد ریال با هدف افزایش ضریب امنیت دریایی و تعمیرات زیرآبی یدک کش دادمان2، قایق راهنمابر هادی 7 با اعتباری به میزان 12.6 میلیارد ریال با هدف ارائه خدمات به مشتریان بندری از دیگر پروژه های بهره برداری شده این سفر بود. 
وزیر راه و شهرسازی به همراه معاون وزیر و رئیس سازمان بنادر و دریانوردی کشور و استاندار خوزستان به منظور بازدید و افتتاح از چند پروژه اقتصادی در دست احداث منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی به این منطقه سفر کرد. 
نشست صمیمی با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی از دیگر برنامه‌های امروز وزیر راه و شهرسازی و هیات همراه وی است. 
رئیس سازمان بنادر و دریانوردی کشور، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان و علی گلمرادی نماینده مردم شهرستان های بندر ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی، منصور قمر فرماندرا ماهشهر و سعدالله عبداللهی مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان در این دیدار حضور داشتند. 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/اغاز-عملیات-خارج-سازی-مغروقه‌های-ابراه-خور-موسی-در-خوزستان-با-حضور-وزیر-راه-و-شهرسازی.bos