شماره: 451915 تاریخ : 1397/12/28-04:23:27

اعلام پایبندی اعضای اوپک و غیر اوپک به تثبیت بازار نفت در نشست باکو

در بیانیه پایانی نشست کمیته وزارتی نظارت بر توافق عرضه نفت اوپک و غیر اوپک، کشورهای عضو و غیرعضو اوپک بر تعهد خود مبنی بر تثبیت بازار نفت تاکید کردند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، سیزدهمین نشست کمیته وزارتی نظارت بر توافق عرضه نفت اوپک و غیر اوپک روز دوشنبه (27 اسفندماه) در باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان، برگزار شد. 

این گزارش حاکی است در این نشست، گزارش ماهانه تهیه شده از سوی کمیته مشترک فنی، رویدادهای اخیر در بازار جهانی نفت و چشم انداز ماه‌های آتی سال 2019 میلادی مورد ارزیابی قرار گرفت.
بنابراعلام بیانیه پایانی این کمیته، میزان پایبندی به توافق کاهش عرضه نفت اوپک وغیراوپک از 83 درصد در ماه ژانویه سال 2019 میلادی به 90 درصد در ماه فوریه رسید.
همچنین کشورهای حاضر در کمیته وزارتی نظارت بر توافق کاهش عرضه نفت اوپک و غیر اوپک متعهد شدند در ماه‌های آتی، میزان تولید خود را بیش از میزانی که متعهد شده اند، کاهش دهند.
در کمیته مذکور، اصلاح معیارهای کاهش تولید سه کشور برونئی (دارالسلام)، اکوادور و مالزی تأیید شد و همچنین پیوستن عراق، قزاقستان، نیجریه و امارات به عنوان اعضای جدید تبریک گفته شد.
همچنین قرار شد نشست آینده کمیته وزارتی اوپک و غیراوپک در ماه مه سال 2019 میلادی در جده عربستان برگزار شود.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/اعلام-پایبندی-اعضای-اوپک-و-غیر-اوپک-به-تثبیت-بازار-نفت-در-نشست-باکو.bos