شماره: 315635 تاریخ : 1396/11/29-10:33:41

نمایندگان مجلس موافقت کردند

اعطای تسهیلات به بخش خصوصی برای اجرای طرح‌های نفت و گاز

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اعطای تسهیلات ارزی به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای نفت با اولویت میدان‌های مشترک موافقت کردند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران در نشست علنی عصر دیروز (شنبه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزییات لایحه بودجه سال 97 کل کشور، با بند (2) تبصره 4 ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

بر اساس این گزارش، در بند (2) تبصره 4 این لایحه آمده است: به بانک‌های عامل اجازه داده می‌شود در سال 1397 از محل منابع در اختیار از جمله منابعی که با تصویب هیئت امنای صندوق توسعه ملی و در چارچوب اساسنامه این صندوق، با آن بانک قرارداد عاملیت منعقد یا در آن بانک سپرده‌گذاری کرده، نسبت به اعطای تسهیلات ارزی به موارد زیر اقدام کنند.

1- سرمایه‌گذاران بخش‌های خصوصی، تعاونی و نهادهای عمومی غیردولتی برای طرح‌های توسعه‌ای بالادستی نفت و گاز با اولویت میدان‌های مشترک و جمع‌آوری گازهای همراه، همسو با افزایش ضریب بازیافت مخازن و احیای چاه‌های قدیمی با داشتن ذخایر نفتی درجا و بدون انتقال مالکیت نفت و گاز موجود در مخازن و تولیدی از آنها.

2- طرح‌های توسعه‌ای و زیربنایی سازمان‌های توسعه‌ای بخش صنعت و معدن با مشارکت حداقل 51 درصدی بخش خصوصی و تعاونی با اولویت مناطق محروم و کمتر توسعه یافته بر اساس مزیت‌های منطقه‌ای.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/اعطای-تسهیلات-به-بخش-خصوصی-برای-اجرای-طرح‌های-نفت-و-گاز.bos