شماره: 466086 تاریخ : 1398/03/22-09:38:06

اعتبار 600 میلیارد تومانی برای تکمیل قطعه یک آزادراه تهران – شمال

دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور از تخصیص اعتبار 600 میلیارد تومانی متشکل از سهم 300 میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان و 300 میلیارد تومانی دولت در ماه های آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه کشور دکتر محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در جریان بازدید از قطعه یک آزادراه تهران – شمال اظهار داشت: در سال جاری ‌600 میلیارد تومان متشکل از سهم 300 میلیارد تومانی از سوی دولت و 300 میلیارد تومان از سوی بنیاد مستضعفان در ماههای پیش رو تامین می‌شود تا شاهد بهره‌برداری از این پروژه در سال جاری باشیم.

وی افزود: علاوه بر اینکه طبق برنامه‌ریزی در سال جاری 300 کیلومتر به شبکه آزادراهی کشور اضافه می‌شود، پروژه راه آهن میانه – بستان آباد نیز در سال جاری افتتاح می‌شود.

دکتر نوبخت با اشاره به نیاز 10 هزار میلیارد تومانی قطعه‌های دو ،سه و چهار آزادراه تهران – شمال گفت: بعد از افتتاح قطعه یک جزئیات برنامه‌ریزی‌های مالی سه قطعه بعدی اعلام می‌شود.

وی در ادامه از افتتاح آزادراه همت – کرج در سال جاری خبر داد و درخصوص برنامه‌ریزی‌های بخش مسکن گفت: برای سال‌جاری ساخت 100 هزار واحد مسکونی تحت برنامه قرار گرفته است. غیر از تدابیر اتخاذ شده برای اصلاح ساختار بودجه؛ هشت برنامه برای رونق تولید و ایجاد 988 هزار فرصت شغلی تدوین شده است که بخشی از برنامه‌های اشتغالزایی در حوزه بافت فرسوده نمود پیدا می‌کند.

معاون رئیس جمهور یادآور شد:‌ طبق برنامه 100هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده، 50 هزار واحد روستایی و 50 هزار واحد مسکن شهری برای رونق تولید و اشتغال گسترده برنامه‌ریزی شده است


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/اعتبار-600-میلیارد-تومانی-برای-تکمیل-قطعه-یک-ازادراه-تهران-شمال.bos