شماره: 399140 تاریخ : 1397/07/24-01:19:40

استقرار بالن های اینترنتی در مرزهای مهران و خسروی

رییس پژوهشگاه فضایی ایران با اشاره به عملکرد موفق بالن های اینترنتی در اربعین سال گذشته، از استقرار این بالن ها در مرزهای مهران و خسروی در اربعین امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، حسین صمیمی رییس پژوهشگاه فضایی ایران با بیان اینکه سامانه بالن مخابراتی بام 2 برای ارائه خدمات اینترنتی به زائران اربعین حسینی در مرز مهران مستقر می شود، گفت: پس از بهره‌برداری موفقیت آمیز از سامانه بالن بام 1، در مراسم اربعین سال گذشته و متعاقب آن در کمک رسانی به مردم آسیب دیده در زلزله غرب کشور، طراحی و ساخت سامانه سکوی هوایی ارتقاء یافته، با عنوان بام2، در پژوهشکده سامانه‌های حمل و نقل فضایی پژوهشگاه فضایی ایران آغاز شد که اکنون آماده بهره‌برداری است.

وی افزود: همچنین سامانه بهبود یافته بالن بام1 نیز در مرز خسروی مستقر می‌شود و خدمات اینترنتی به زائران در مراسم اربعین حسینی ارائه می‌دهد.
صمیمی با اشاره به ارتقای این سامانه نسبت به سال قبل تصریح کرد: محموله در نظر گرفته شده برای سامانه بام 2 از فناوری 4G-LTE برای ارتباط با کاربران استفاده می شود. بنابراین، ضمن افزایش چشمگیر در محدوده پوشش، از حدود 1 کیلومتر به 10 کیلومتر، تعداد کاربران و نرخ داده قابل انتقال نیز چند برابر شده است. 

URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/استقرار-بالن-های-اینترنتی-در-مرزهای-مهران-و-خسروی.bos