شماره: 465989 تاریخ : 1398/03/19-12:58:47

ر‍ئیس دانشگاه علم وصنعت در افتتاحیه هفتمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت حمل و نقل ریلی:

استفاده کاربردی از ظرفیت های علمی برای توسعه صنعت ریلی ضروری است

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران از آمادگی این دانشگاه برای حل مشکلات فراروی توسعه صنعت ریلی خبر داد و گفت: استفاده کاربردی از ظرفیت های علمی رویکرد دانشگاه علم وصنعت برای حل مشکلات صنعت ریلی است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، جبار علی ذاکری در هفتمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی صنایع، تجهیزات و خدمات وابسته با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه ریلی اتفاق خوبی برای هم افزایی شرکت ها است ، افزود: صنعت حمل و نقل ریلی باید از این فرصت به خوبی استفاده کند .

وی اضافه کرد : شناسایی چالش صنعت ریلی و شرکت های مرتبط با آن از سوی دانشگاه علم وصنعت موجب ارائه راه حل های مناسب و ارتباط راهبردی بین این دوبخش خواهد شد.

ذاکری اظهار داشت: همکاری دانشگاهیان و دست اندر کاران صنعت ریلی تا کنون موجب اتفاقات بسیار خوبی در حمل و نقل ریلی و افزایش سهم بار و مسافر شده است.

وی با اشاره به اظهارات دبیر کل UIC در کنفرانس سال 1998 در ژاپن مبنی بر ترکیب حمل و نقل ریلی درون و برون شهری تصریح کرد: بر این اساس عزمی جدی برای توسعه راه آهن درون و برون شهری در کشورهای مختلف شکل گرفته است و باید این ایده در ایران نیز جا بیفتد.

وی با بیان ظرفیت های علمی، توان مهندسی و اجرایی در زمینه ریلی در کشورمان زیاد است، گفت: اگر به سمت مباحث کاربردی حرکت کنیم ، نتایج این مطالعات را در سطح کیفی زندگی مردم خواهیم دید .


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/استفاده-کاربردی-از-ظرفیت-های-علمی-برای-توسعه-صنعت-ریلی-ضروری-است.bos