شماره: 493529 تاریخ : 1398/08/22-05:36:01

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تأکید کرد:

استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود برای حل و فصل مشکلات واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بر استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود برای حل و فصل مشکلات واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی سراسر کشور تأکید کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، محسن صالحی‌نیا در بخشنامه‌ای به مدیران عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها متذکر شده است: در راستای تحقق اهداف عالیه وزارت صنعت، معدن و تجارت و در راستای سیاست‌های ابلاغی مقام عالی وزارت مبنی بر نظارت مستمر بر امور واحدهای تولیدی و حل مشکلات آنان، لازم است در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی تابعه و در هماهنگی کامل با سازمان‌ صنعت، معدن و تجارت و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، از تمامی ظرفیت‌های موجود برای حل و فصل مشکلات واحدهای صنعتی به منظور حفظ وضعیت موجود تولید و اشتغال و درپی آن، ارتقاء توان تولید ملی در کشور استفاده شود. 

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ادامه این بخشنامه تصریح کرده است: بدیهی است علاوه بر تفویض اختیارات صورت گرفته و ظرفیت‌های موجود در دستورالعمل‌های مربوطه، هیأت مدیره، معاونان، مدیران و آحاد کارکنان این سازمان نیز همه گونه همکاری لازم را به منظور تسهیل فضای کسب و کار فعالان اقتصادی کشور معمول خواهند داشت.

شایان ذکر است، در آغاز هفته جاری، وزیر صنعت، معدن و تجارت درپی ابراز خرسندی مقام معظم رهبری از پیگیری‌ این وزارتخانه در حل مشکلات واحدهای تولیدی، در اقدامی دیگر طی ابلاغیه‌ای از سازمان‌‎های استانی خواسته بود تا در اسرع وقت، واحدهای صنعتی و تولیدی دارای مشکل را شناسایی و معرفی کنند. 

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیاناتی در آستانه 13 آبان و در دیدار با دانشجویان و دانش آموزان با اشاره به سخنان چندی پیش وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر این‌که هرجا یک واحد صنعتی در آستانه تعطیلی قرار بگیرد، به کمک آن می‌رویم، فرمودند: این سخنان، عالی و خرسند کننده است و حالا باید پای این قول بایستند و دیگر مسئولان نیز همین گونه عمل کنند. 

ابلاغ و دستور جدید وزیر صنعت، معدن و تجارت در واقع اقدام عملی دیگری برای حفظ وضعیت موجود تولید و اشتغال و متعاقب آن، ارتقاء سطح رونق تولید در کشور است. 

در این ابلاغیه همچنین از معاونت امور صنایع و ستادهای تسهیل و رفع موانع تولید استان‌ها خواسته شده است تا از تمامی ظرفیت‌های خود برای حل و فصل مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی معرفی شده بدین منظور استفاده حداکثری کنند.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن هم‌اینک با دارا بودن 498 شهرک و 318 ناحیه صنعتی و 3 منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره‌برداری، 65 شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، 6 شهرک فنآوری، 37 مرکز خدمات فنآوری و کسب و کار، 2 مجتمع فنآوری اطلاعات و خدمات نرم‌افزاری، 80 هزار و 53 قرارداد منعقده و بهره‌برداری از 44 هزار و 432 واحد صنعتی و 2 هزار و 993 واحد کارگاهی، موجبات اشتغال مستقیم 897 هزار و 572 نفر را در سراسر کشور فراهم نموده است. 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/استفاده-از-تمامی-ظرفیت‌های-موجود-برای-حل-و-فصل-مشکلات-واحدهای-تولیدی-مستقر-در-شهرک‌ها-و-نواحی-صنعتی.bos