شماره: 495940 تاریخ : 1398/10/11-06:02:00

با حضور معاون آموزشی، پژوهشی و فناوری وزارت صمت:

از پژوهشگران و فناوران برگزیده دانشگاه شریف تجلیل شد

به‌مناسبت هفته‌ی پژوهش و فناوری در مراسمی با حضور معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت از 50 پژوهشگر و فناور برگزیده دانشگاه صنعتی شریف تقدیر شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، در مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده دانشگاه صنعتی شریف به‌ مناسبت هفته پژوهش و با حضور "قبادیان "معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت و " فتوحی" رئیس دانشگاه شریف در سالن جابربن حیان دانشگاه برگزار شد، از پژوهشگران، طرح ها و مراکز پژوهشی برگزیده دانشگاه تجلیل شد.

در این مراسم معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه پژوهش در تاریخ ما ایرانیان از دیر باز اهمیت ویژه‌ای داشته و دارد اما نکاتی در آن وجود دارد که رعایت نمی‌شود، گفت: رتبه رفاه اجتماعی در ایران بسیار پایین است و اعتقاد من بر این است اداره علمی کشور باید بر اساس شاخص رفاه در حوزه کار آفرینی اقتصاد آموزش امنیت سرمایه اجتماعی، آزادی فردی و حکمرانی محیط زیست از طریق توسعه سرمایه انسانی انجام شود.

وی افزود: حرکت به سوی دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم حلال مسائل و مشکلات دانشگاه هاست که باید مورد توجه تمامی دانشگاه‌ها باشد.

قبادیان گفت: توجه به شاخص‌های تحقیق و توسعه بسیار مهم است، برای مثال ما باید پژوهشگران تمام وقت داشته باشیم تا این شاخص افزایش یابند و بر سرمایه انسانی سرمایه گذاری شود. تولید باکیفیت و قیمت ارزان است که به ما کمک می‌کند تا در رقابت‌ها پیروز شویم و از دل تحریم‌ها باید فرصت ها را ایجاد کنیم.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/از-پژوهشگران-و-فناوران-برگزیده-دانشگاه-شریف-تجلیل-شد.bos