شماره: 177517 تاریخ : 1394/11/14-12:55:46

از سرگیری همکاری های بیمه ای ایران و اروپا

مدیران ارشد سه شرکت بیمه اروپایی در ملاقات با رئیس کل بیمه مرکزی و معاون اتکایی این سازمان، این دیدارها را نقطه آغاز همکاری های بین المللی عنوان کردند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بیمه مرکزی - محمدابراهیم امین - ضمن خوشامدگویی به مدیران ارشد شرکت بیمه اتکایی اسکور فرانسه، شرکت کارگزاران بیمه (UIB)انگلیس و کارگزاران بیمه اتکایی ناسکو فرانسه، به آخرین تغییرات در بازار بیمه در ایران و اخبار امیدوار کننده در مورد قوانین و مقررات اشاره و ابراز امیدواری کرد که  در آینده ای نزدیک این قوانین برای سرمایه گذاری های خارجی تصویب و اجرا شود.
در این ملاقات، رئیس کل UIB نسبت به چشم انداز همکاری های سازنده اظهار امیدواری کرد و گفت:  با رفع تحریم های بین المللی از سوی جامعه جهانی و بازگشت ایران به سیستم جهانی سوئیفت، نه تنها بانک های ایرانی را قادر به انجام معاملات مالی در خارج از کشور می سازد، بلکه موجب  تسهیل تجارت سرمایه گذاران خارجی و شرکای بین المللی در بازار بیمه ایران می شود.
وی همچنین تأکید کرد: تحریم ها در ایران منجر به خودکفایی  و نوآوری در تولید داخلی شده و ایران را به عنوان کشوری با صنعت قابل توجه نمایان می کند. همچنین گفته شد در ایران نیروی انسانی متبحری در زمینه مهندسی وجود دارد و این یک سرمایه ملی است، بر این اساس، امید آن می رود ایران چشم اندازی چشمگیر با نقشی مثبت در صحنه بین المللی داشته و موجب اقتصاد پررونق آن شود.
رئیس کل ناسکو نیز گفت: نسل جوان ایران سرشار از شایستگی ها و قابلیت های برجسته در عرصه فنی- تخصصی است. وی با تاکید بر ضرورت تعاملات گسترده تر ، برگزاری سمینارهای آموزشی بیمه اتکایی داخل یا خارج از ایران را پیشنهاد کرد.
مقام ارشد اجرایی اسکور فرانسه(یکی از jQuery1520996852217189506_1454528472281 شرکت برتر دنیا)  نیز نسبت به همکاری در زمینه بیمه اتکایی - به ویژه در حوزه نفت و انرژی و همچنین حوادث فاجعه آمیز - ابراز تمایل کرد. این در حالی است که بر اثر بلایای طبیعی بویژه زلزله، مناطق زلزله خیز در ایران هر سال منجر به تلفات سنگین می شود و در همین راستا، معاون بیمه های اتکایی نیز نسبت به ضرورت اخذ مدل بین المللی مناسب برای تعیین نرخ حق بیمه خطرات فاجعه آمیز و مدیریت این ریسک ها در کشور تاکید ورزید.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/از-سرگیری-همکاری-های-بیمه-ای-ایران-و-اروپا.bos