شماره: 449477 تاریخ : 1397/12/01-03:19:59

از سازمان های برتر در به اشتراک گذاری داه ها در سامانه کاتولوگ داده های باز تجلیل شد

در حاشیه سمینار بستر ملی داده باز و کاربردی از سازمان ها و نهادهای برتر که بیشترین میزان تعامل و اشتراک داده در سامانه ملی کاتولوگ و مجموعه داده های باز و کاربردی داشته اند تقدیر بعمل آمد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات ایران، سامانه ملی کاتالوگ و مجموعه داده‌های باز و کاربردی به‌‌عنوان یکی از اجزای اصلی نظام مرجع داده‌های باز با هدف ایجاد یک زیرساخت مشترک برای به اشتراک‌گذاری مجموعه داده‌های تولید شده توسط دستگاه های متولی اطلاعات در کشور و جلوگیری از دوباره‌کاری‌ها برای تولید مجدد داده‌های موجود در کشور به بهره برداری رسیده است .

طبق آخرین آمار ارائه شده در این سامانه تعداد 162 سازمان در سامانه داده باز ثبت نام کرده اند و 26 سازمان داده های خود را به اشتراک گذاشته اند و در این بین سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور و همچنین سازمان راهداری با عملکرد بهتر و بیشترین داده های بارگذاری شده در سامانه open data.gov.ir  لوح تقدیر طلایی را دریافت نموده اند .


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/از-سازمان-های-برتر-در-به-اشتراک-گذاری-داه-ها-در-سامانه-کاتولوگ-داده-های-باز-تجلیل-شد.bos