شماره: 463354 تاریخ : 1398/02/07-05:39:07

رییس پژوهشگاه فضایی ایران:

ارتقای توانمندی های فنی و اجرایی بالن مخابراتی در دستور کار است

رییس پژوهشگاه فضایی ایران با اشاره به توسعه بالن مخابراتی گفت: در تلاش هستیم تا با بهره مندی از تجارب سیل فروردین استان لرستان توانمندی های فنی و اجرایی بالن مخابراتی را ارتقا دهیم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، حسین صمیمی رییس پژوهشگاه فضایی ایران در جمع اعضای پژوهشکده سامانه‌های حمل و نقل فضایی با اشاره به اینکه پژوهشگاه فضایی ایران سردمدار توسعه فناوری بالن مخابراتی است، اظهار کرد: با بهره‌مندی از تجارب عملیاتی که در سیل فروردین امسال در پلدختر لرستان انجام گرفت، توانمندی‌های فنی و اجرایی که قابلیت ارتقا دارد را افزایش می دهیم و گام‌هایمان را با استحکام و سرعت بیشتری بر می داریم.

وی خاطرنشان کرد: برای توسعه پوشش خدمات ارتباطی، باید شبکه‌سازی بین بالن‌ها را مدنظر قرار دهیم و پوشش بالن مخابراتی را برای کارایی در شرایط مختلف جوی، ارتقا دهیم.

رییس پژوهشگاه فضایی ایران افزود: در کنار بحث فنی، تربیت نیروی انسانی عملیاتی و همچنین تربیت مدیر میدان، از اهمیت بالایی برخوردار است، تربیت تیم عملیاتی در تثبیت و بلوغ فناوری بسیار تاثیرگذار است و تیم میدان پژوهشگاه باید به لحاظ فنی و ایمنی همیشه آماده و مجهز باشد.

صمیمی تصریح کرد: بدون تردید، می توانیم سرآغازی نو برای ترویج و توسعه فناوری‌های نوین فضایی در مدیریت بحران باشیم.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/ارتقای-توانمندی-های-فنی-و-اجرایی-بالن-مخابراتی-در-دستور-کار-است.bos