شماره: 444783 تاریخ : 1397/10/12-04:25:19

معاون قضایی دیوان عدالت اداری:

آرای هیات های تشخیص مطالبات از مسائل مهم در دیوان عدالت اداری است

معاون قضایی در امور کار و تامین اجتماعی دیوان عدالت اداری در همایش دبیران و اعضای هیات های تشخیص مطالبات سازمان تامین اجتماعی گفت: دکتر نوربخش پاداش خدمات صادقانه در تامین اجتماعی را با درگذشت شهادت گونه گرفت. دوران مدیریت ایشان دوره ای طلایی در رعایت قانون و تعامل سازنده این سازمان با دیوان عدالت اداری بود .

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، حجت الاسلام  و المسلمین رحیم باقری در این همایش افزود: آرای هیات های تشخیص مطالبات از مسائل مهم در دیوان عدالت اداری است .

وی گفت: کارفرمایان انتظار دارند که رسیدگی به پرونده ها در هیات ها با دقت بیشتری انجام شود و شبه قضایی بودن این مراجع بیشتر توجه شود تا در دیوان عدالت اداری با شکایات کمتری از آرای هیات ها مواجه شویم.

حجت الاسلام و المسلمین باقری افزود: مرجع تظلمات در کشور قوه قضائیه است و مرجع دیگری چنین حقی ندارد اما به دلیل گستردگی کارها قانونگذار اجازه داده است که در بدنه دستگاه های اجرایی مراجع شبه قضائی تشکیل شود و البته شرط آن که احکام این مراجع قابل شکایت در قوه قضائیه باشد.

معاون قضایی در امور کار و تامین اجتماعی دیوان عدالت اداری با بیان اینکه مرجع رسیدگی به شکایت از این هیات های شبه قضائی بخشی از آن در محاکم دادگستری و بخشی در دیوان عدالت اداری رسیدگی می شود، گفت: مراجع شبه قضائی باید استانداردهایی را رعایت کنند و دادرسی منصفانه ای انجام شود.

وی در پایان از زحمات اعضای هیات های تشخیص مطالبات سازمان تامین اجتماعی تشکر کرد .


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/ارای-هیاتهای-تشخیص-مطالبات-از-مسایل-مهم-در-دیوان-عدالت-اداری-است.bos