شماره: 519005 تاریخ : 1399/06/16-03:09:49

خاوازی اعلام کرد:

آخرین وضعیت اجرای طرح الگوی کشت /دولت حمایت نکند نمی شود

وزیر جهاد با بیان اینکه بخش فنی اجرای الگوی کشت آماده است، گفت: حمایت و سیاست گذاری دولت در قیمت گذاری و خرید باید انگیزه لازم را برای افزایش تولید و کسب درآمد کشاورزان جهت مشارکت افزایش دهد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، کاظم خاوازی درباره اجرای طرح الگوی کشت در بخش کشاورزی کشور، افزود: الگوی کشت دو بخش اصلی «فنی» و «سیاستگذاری» دارد تا کشاورز ما بداند برای هر منطقه، با توجه به اقلیم مورد نظر، چه گیاهی را در چه زمانی بکارد تا حداکثر عملکرد و حداقل خسارت را داشته باشد.

وی اظهارداشت: با اقدامات صورت گرفته در چهار سال اخیر، بخش فنی الگوی کشت براساس منابع خاک، تحولات اقلیمی 50 سال گذشته و مورفولوژی گیاهان موجود در ایران آماده شده است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: فاز اول اجرای الگوی کشت برای کشت پاییزه آماده شده به طوری که تمامی اطلاعات در اختیار ما قرار دارد، اما باید سیاست ها و حمایت های دولت به گونه ای باشد که کشاورز ما که امروز گوجه فرنگی، پیاز و سیب زمینی کشت می کند با انگیزه درآمدی بالا به دنبال تولید گیاهانی همچون دانه های روغنی، چغندر قند که محصول نهایی آنها وارداتی است، باشد.

وی اظهارداشت: امیدواریم این طرح هر چه سریع تر آماده و به دولت ارائه شود تا برای کشت پاییزه امسال اجرایی شود.

خاوازی درباره استقبال و آمادگی کشاورزان از اجرای طرح الگوی کشت گفت: اگر بسته حمایتی در بخش قیمت گذاری، پشتیبانی های بیمه ای و تسهیلاتی به درستی طراحی و انجام شود به طور حتم کشاورزان از این الگو استقبال می کنند.

وی افزود: حمایت و سیاست گذاری دولت در قیمت گذاری و خرید باید انگیزه لازم را برای افزایش تولید و کسب درآمد کشاورزان جهت مشارکت افزایش دهد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/اخرین-وضعیت-اجرای-طرح-الگوی-کشت-دولت-حمایت-نکند-نمی-شود.bos