شماره: 327401 تاریخ : 1397/01/14-10:16:29

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران:

احیای بناهای تاریخی بسیار به صرفه تر از ایجاد زیرساخت های زمان بر است

با توجه به اینکه ایجاد زیرساخت های پذیرایی و اقامتی برای گردشگران و بازدیدکنندگان در مناطق مختلف بسیار هزینه بر و علاوه بر آن، زمان بر است، از بهترین راهکارها که به توسعه صنعت توریسم در ایران کمک کند، احیای ابنیه قدیمی و بهره برداری از آن ها، همزمان با حفظ اصالت بنا است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ علی جیرفتی با اشاره به برنامه شرکت توسعه گردشگری ایران برای همکاری با صندوق احیا جهت تبدیل برخی از بناهای تاریخی به اقامتگاه ها و بوتیک هتل های مدرن با حفظ هویت اصلی و تاریخی این بناها، افزود: از سوی دیگر، وجود بناهایی مانند کاروانسراها، خانه های قدیمی و...فرصت بسیار مطلوبی است تا با بهره گیری از بخش خصوصی، مبادرت به احیا، مرمت و بهره برداری از آنها کرد و برخی کاستی های زیرساختی را نیز در این رهگذر تا حدودی مرتفع کرد.

وی توضیح داد: در این حال، احیای ابنیه تاریخی – فرهنگی، موجب می شود تا بخشی از هویت محلی و به طبع آن، هویت ملی نیز تقویت و بسیاری از مباحث فرهنگی یا تمدنی در حال فراموشی یا حتی فراموش شده، دوباره مورد توجه افراد ساکن این مناطق یا گردشگران داخلی و خارجی قرار گیرد .

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران تصریح کرد: این قبیل اماکن به دلیل اینکه از مساحت های بسیار بالا یا زیربنای عظیمی برخوردار نیستند، به خوبی این قابلیت را دارند که توسط بخش خصوصی مورد مرمت و باززنده سازی قرار گیرند، بی آنکه نیاز به انباشت گسترده ای از سرمایه و توان برای به رونق درآوردن آنها باشد .

جیرفتی یادآور شد: صندوق احیا و بهره برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی در سال های اخیر و به ویژه از زمان مدیریت دکتر مونسان بر سازمان میراث ‌فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری وارد فرایند مثبتی در جذب بهره برداران ابنیه تاریخی شده که نوید شنیدن خبرهای خوبی از صندوق احیا را در آینده ای نزدیک می دهد.



URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/احیای-بناهای-تاریخی-بسیار-به-صرفه-تر-از-ایجاد-زیرساخت-های-زمان-بر-است.bos