شماره: 388855 تاریخ : 1397/07/21-11:22:47

مدیر کل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی:

اجرای طرح جامع مالیاتی پیش زمینه نظام نوین مالیاتی

مدیر کل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی گفت: طرح جامع مالیاتی از طرح های مهم و ملی کشور است و بدون تردید به عنوان موتور محرک نظام نوین مالیاتی محسوب می شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان امورمالیاتی کشور، غلامرضا شریفی، مدیر کل امور مالیاتی آذربایجان شرقی در جلسه کمیته اجرایی طرح جامع مالیاتی گفت: طرح جامع مالیاتی با توجه به مشکلات موجود بر سه فرآیند شناسایی و ردگیری جریان اطلاعات فعالان اقتصادی کشور، پردازش اطلاعات و تشخیص مالیات و در نهایت وصول مالیات حقه، متمرکز شده است. 

وی افزود: با اجرای کامل این طرح شاهد تحولات جدیدی در زمینه ی کاهش هزینه های وصول مالیات، افزایش رضایت مودیان، کاهش فرار مالیاتی، افزایش درآمدهای مالیاتی و .. خواهیم بود که اهداف سیستم مالیاتی محقق خواهد شد. 
شریفی گفت: طرح جامع مالیاتی موجب بهبود روش های دریافت مالیات، رشد درآمدهای مالیاتی و جلوگیری از فرار مالیاتی خواهد شد و با اجرای آن، مودیان شاهد فرآیند جدید خدمات مالیاتی به صورت الکترونیک وآنلاین خواهند بود. 
مدیر کل امور مالیاتی استان آذربایجان شرقی در ادامه گفت: از جمله مزایای دیگر طرح جامع، ارسال الکترونیکی اظهار نامه، ارسال صورت معاملات فصلی، دسترسی مودیان به پرونده مالیاتی خود، برخورداری از امضای دیجیتال و تامین اطلاعات مورد نیاز در فرایند الکترونیکی کردن نظام مالیاتی است و با توجه به موارد یاد شده بیش از پیش اهمیت اجرای طرح جامع و مزایای بی شمار آن آشکار می شود.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/اجرای-طرح-جامع-مالیاتی-پیش-زمینه-نظام-نوین-مالیاتی.bos