شماره: 327855 تاریخ : 1397/01/23-12:14:12

رئیس جمهور در جلسه ستاد اقتصادی دولت تأکید کرد:

اجرای دقیق دستورالعمل های عملیاتی مصارف ارزی

درجلسه ستاد اقتصادی دولت ،دستورالعمل های مرتبط با سیاست های مدیریت بازار ارز بررسی و تصویب شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در این جلسه که صبح امروز باحضور رئیس جمهور برگزار شد ، دستور العمل های عملیاتی تدوین شده بر اساس سیاست های مدیریت بازار ارز برای مصارف مسافرتی، دانشجویی، درمانی و همه مصارف خدماتی و تجاری پس از بحث و بررسی به تصویب رسید.

رئیس جمهور در این جلسه با تاکید بر تاثیر شفافیت و روشمند شدن اختصاص ارز برای مصارف گوناگون در ایجاد آرامش در بازار سرمایه گفت: با توجه به مصوبات اخیر دولت در مدیریت بازار ارز ، تمام دستگاه ها با محوریت بانک مرکزی باید دستورالعمل های عملیاتی مصارف ارزی کشور را به دقت اجرا کنند و این دستورالعمل ها برای مصرف کنندگان مختلف اعم از تجار، فعالان اقتصادی، دانشجویان، مسافران و سایر مصارف به شکلی دقیق تبیین و اجرا شود.
آقای روحانی با اشاره به سیاست های اخیر دولت در مدیریت بازار ارز افزود: دستگاه های اقتصادی با همکاری دستگاه های نظارتی باید با استناد به دستورالعمل های ابلاغی، با دقت و جدیت اجرای آن را دنبال کنند تا ضمن تسهیل در ارائه ارز، در مسیر حذف روش های غیرقانونی و واسطه گری ها تلاش کنند.
رئیس جمهور با تشریح ابعاد سیاست های جدید ارزی دولت گفت: مزیت سیاست جدید ارزی آن است که تولیدکنندگان و واردکنندگان کالاهای مورد نیاز کشور می توانند با اطمینان به آرامش در بازار و نرخ ارز، برای آینده برنامه ریزی و تصمیم گیری کنند.
آقای روحانی افزود: با توجه به تامین همه ارزهای مورد نیاز تولیدات داخلی با نرخ اعلام شده، نگرانی ها از افزایش قیمت کالاها برطرف شده است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/اجرای-دقیق-دستورالعمل-های-عملیاتی-مصارف-ارزی.bos