شماره: 293216 تاریخ : 1396/06/01-04:29:14

اجرای بانکداری بدون ربا مستلزم همکاری حوزه‌های علمیه و بانک‌ها می‌باشد

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در بانک مهر اقتصاد و عضو شورای فقهی بانک مرکزی با آیت‎الله حبیب‌الله مهمان‌نواز عضو مجلس خبرگان رهبری در استان خراسان شمالی دیدار کردند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک مهر اقتصاد استان خراسان شمالی، آیتالله حبیب‌الله مهمان‌نواز _ نماینده استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری _  در این دیدار گفت: امروزه اصلاح نظام بانکی و پیاده‌سازی بانکداری اسلامی یک مطالبه جدی از منظر علما و مردم است.

وی با تأکید بر لزوم اجرای بانکداری اسلامی، گفت: بانکداری اسلامی تنها راه اصلاح برخی مشکلات شبکه بانکی است لذا اجرای آن مستلزم همکاری حوزه‌های علمیه و بانک‌ها می‌باشد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه بابیان اینکه نظام بانکی کشور باید به سمت بانکداری اسلامی حرکت کند، اظهار داشت: بانکداری اسلامی الگویی جامع از بانکداری است و ثمرات فراوانی ازجمله رونق تولید و اشتغال را در پی دارد.

آیتالله مهمان‌نواز با اشاره به آیات و روایاتی در خصوص معامله در دین مبین اسلام، خاطرنشان کرد: دین مبین اسلام ربا را حرام و آن را جنگ باخدا عنوان می‌کند و معامله‌ای که در آن ربا باشد را باطل می‌داند.

وی ضمن تقدیر از اقدامات بانک مهر اقتصاد در حوزه اجرا و استقرار بانکداری بدون ربا، ابراز امیدواری کرد تا با همکاری حوزه‌های علمیه، بانک‌ها، علما و صاحب‌نظران قوانین و مقررات بانکداری اسلامی بهتر از گذشته در شبکه بانکی کشور پیاده‌سازی شود.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/اجرای-بانکداری-بدون-ربا-مستلزم-همکاری-حوزه‌های-علمیه-و-بانک‌ها-می‌باشد.bos