شماره: 465345 تاریخ : 1398/03/05-10:58:55

مدیر کل امور مالیاتی زنجان تاکید کرد:

آثار پرداخت مالیات باید برای مردم قابل لمس باشد

مدیر کل امور مالیاتی زنجان تصریح کرد: بهره برداری پروژه‏های عمرانی از محل درآمدهای مالیاتی، باید به مردم معرفی شود تا مردم بتوانند آثار مالیات پرداختی خود را لمس کنند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از سازمان امور مالیاتی، رضوی، مدیر کل امور مالیاتی زنجان اظهار داشت: در سال 1397 از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده بیش از 2هزار و 55 میلیارد ریال به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان پرداخت شد. 

رضوی هم چنین افزود: اختصاص مالیات برارزش‌افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها موجب توسعه زیرساخت‌ها و مبلمان شهری می‌شود، زیرا عمده فعالیت شهرداری‌ها به واسطه اعتباراتی است که از محل ارزش‌افزوده دریافت می‌کنند و از 9 درصد درآمد‌های مالیات بر ارزش افزوده 3 درصد تحت عنوان عوارض مالیات بر ارزش افزوده برای تامین هزینه‌های عمرانی به شهرداری‏ها، دهیاری‌ها و مناطق عشایری اختصاص می‌یابد.
وی هم چنین در ادامه خاطر نشان کرد: وقتی افراد جامعه بدانند که رفاه مردم و آبادانی کشور و شهر محل زندگی آنها با پرداخت مالیات آنان نقش مستقیمی دارد، با میل و رغبت بیشتری در پرداخت مالیات مشارکت می کنند.
مدیر کل امور مالیاتی زنجان در خاتمه تاکید کرد: دولت جهت تامین هزینه های جاری و انجام فعالیت های عمرانی و زیرساختی نیاز به منابع مالی دارد که مالیات یکی از مهمترین منابع درآمدی دولت در تامین هزینه های جاری و حتی اجرای زیرساخت های اقتصادی کشور می باشد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/اثار-پرداخت-مالیات-باید-برای-مردم-قابل-لمس-باشد.bos