شماره: 316747 تاریخ : 1396/12/17-10:18:34

وزیر نیرو در آیین افتتاح تصفیه خانه فاضلاب استهبان:

اتکا به منابع عمرانی دولتی برای توسعه طرح های فاضلاب ناممکن است

وزیر نیرو گفت: پایدارترین منبع آب پساب تصفیه شده است و باید با تشویق بخش خصوصی بتوانیم شاخص پوشش جمعیتی طرح های فاضلاب را ارتقا دهیم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، رضا اردکانیان امروز (پنجشنبه) در آیین افتتاح تصفیه خانه فاضلاب استهبان با بیان اینکه بارش کم باعث توجه بیشتر ما به موضوع مصرف می شود، اظهار داشت: در شرایط کنونی باید توجه خود را به زمینه های مصرف در شرب و صنعت و کشاورزی کرده و تلاش کنیم بهترین بهره وری را در مصرف داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر پایدارترین منبع آب پساب تصفیه شده است، ادامه داد: ما مجبوریم آب شرب شهرها و مراکز بزرگ جمعیتی را از هر طریق ممکن از شیرین سازی آب دریا گرفته تا منابع زیرزمینی تامین کنیم و این آب پس از مصرف به یک منبع تامین پایدار تبدیل می شود.
اردکانیان ادامه داد: هم اکنون حدود 6 میلیارد مترمکعب فاضلاب به طور مستمر تولید می شود که باید با تصفیه آن، آب مورد نیاز برای بخش های مختلف را پاسخگو باشیم.
وی تصریح کرد: در زمان حاضر در کشور حدود 48 درصد جمعیت شهری تحت پوشش شبکه و تصفیه خانه فاضلاب هستند و راه طولانی برای تکمیل این طرح وجود دارد.
وزیر نیرو ادامه داد: امروز بیش از 20 میلیون هکتار زمین کشاورزی در جهان با پساب تصفیه می شود و ما نیز باید به این سمت حرکت کنیم.
اردکانیان با بیان اینکه اتکا به منابع عمرانی دولتی برای توسعه طرح های فاضلاب ناممکن است، ادامه داد: باید مکانیسم های متنوعی را در جهت تشویق بخش خصوصی برای حضور و سرمایه گذاری تعریف کنیم.
وی تصریح کرد: در استان فارس پوشش جمعیت از طرح های فاضلاب حدود 10 درصد است و بنابراین در این زمینه باید حرکت مضاعفی را داشته باشیم.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/اتکا-به-منابع-عمرانی-دولتی-برای-توسعه-طرح-های-فاضلاب-ناممکن-است.bos