شماره: 376012 تاریخ : 1397/06/15-02:25:03

وزیر نیرو در جمع خبرنگاران:

آب‌رسانی مطمئن به روستاها جزو اولویت‌های اصلی وزارت نیرو است/ به‌زودی نیازهای آبی مردم کردستان تامین می شود

وزیر نیرو امروز در حاشیه بهره برداری از یادمان شهدای والفجر 4 مریوان استان کردستان گفت: آب‌رسانی با کیفیت و مطمئن به روستاها جزو اولویت های اصلی وزارت نیرو بوده و خوشبختانه مجتمع های آب رسانی وسیعی در سطح کشور به بهره برداری رسیده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی وزارت نیرو، رضا اردکانیان وزیرنیرو  ظهر امروز در ادامه سفر یک روزه خود به استان کردستان ضمن بهره برداری از یادمان شهدای والفجر 4 شهر مریوان در جمع خبرنگاران درباره موضوع کم آبی در برخی نقاط استان کردستان اظهار داشت: بحث های برای حل این موضوع از چند ماه گذشته در ستاد وزارت نیرو، استانداری و نمایندگان مجلس انجام شد که بحمدالله نتایج خوبی پدید آمد و هم اکنون پروژه های در دست احداث داریم.

وی با اشاره به طرح‌های آب روستایی گفت: جمعیتی بیش از 5 میلیون نفر طی پنج سال اخیر توانسته اند از شبکه های آب مطمئن و با کیفیت بهره ببرند.
اردکانیان افزود: در خصوص استان کردستان هم اقداماتی صورت گرفته تا آب مطمئن و با کیفیت در اختیار مصرف کنندگان قرار بگیرد و بنده این اطمینان را می دهم که نیازهای این استان به‌زودی تامین خواهد شد.
وزیر نیرو در پاسخ به این سوال که سال آتی وضعیت تولید در حوزه آب و برق چگونه است، بیان داشت: بستگی دارد که وضعیت بارش ها در سال آتی یعنی سالی که از اول مهرماه آغاز و تا پایان شهریور 98 ادامه دارد، چگونه باشد.
وی ادامه داد: ما با فرض اینکه سال بارشی 97 و 98 میزان بارش ها همانند سال گذشته باشد، برنامه ریزی خود را انجام داده ایم و برای تولید، نیروگاه های را در دست احداث داریم که ان شاالله با استفاده از ظرفیت این نیروگاه ها و مدیریت مصرف درست و همراهی مردم عزیزمان تابستان سال آینده را آسان‌تر پشت سر بگذاریم.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/اب‌رسانی-مطمین-به-روستاها-جزو-اولویت‌های-اصلی-وزارت-نیرو-است-به‌زودی-نیازهای-ابی-مردم-کردستان-تامین-می-شود.bos