شماره: 450118 تاریخ : 1397/12/08-01:35:22

ICT ابزار تحول دیجیتال است

سهمICT از GPD یا همان سود ناخالص در کشور زیر 2% است و لازمه تحول دیجیتال در کشور بالغ تر شدن وضعیت موجود ICT است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی وامور بین الملل شرکت ارتباطات زیرساخت؛ سجاد بنابی که در پنل تخصصی " مدیریت پروژه های حوزه ICT در عصر تحول دیجیتال " در چهاردهمین کنفرانس بین المللی مدیریت پروژه سخن می گفت با تشریح و بیان رویکرهای کشورها به اینترنت و شبکه در دنیا , ریشه و عامل به نتیجه نرسیدن پروژه ها را عدم تبیین کافی رویکرد نظام به توسعه ICT دانست.

عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت افزود: در لایه برنامه ریزی و سیاستگذاری کشور مانند سند چشم انداز توسعه برنامه ششم و سند قانون بودجه سالیانه کشور , متولی توسعه ICT در کشور مشخص شده ولی در اجرا تناقضاتی دیده می شود وتا زمانی که تناقض ها برطرف نشود ما بر ریل پیشرفت و توسعه حرکت نخواهیم کرد.
وی ادامه داد: ما با برطرف کردن چالش های قانونی طی یکی دو سال گذشته سعی کردیم تا تولید کننده محتوا گرفتار ناهماهنگی های مربوط به مجوزها نباشد.

بنابی با اشاره به برنامه ریزی پروژه های توسعه ای زیرساخت گفت: سند استراتژی شرکت ارتباطات زیرساخت با رویکرد عدم انحصار و خصوصی کردن امور تا جایی که به اختیارات حاکمیتی خدشه ای وارد نشود تهیه و نهایتا تا یکی دو ماه آینده نهایی خواهد شد.
گفتنی است در این پنل تخصصی  سجاد بنابی عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت, احمد نخجوانی مدیرعامل شاتل, قاسم باقری مدیرکل ict فرماندهی قرارگاه خاتم الانبیاء و پویا پیرحسین لو مدیرعامل و بنیانگذار شرکت دانش بنیان ابرآوران حضور داشتند.
کنفرانس مدیریت پروژه از پنجم تا ششم اسفند با میزبانی از بیش از 1500 نفر شرکت‌کننده در سالن همایش های رازی برگزار شد. 
در این رویداد، علاوه بر سخنرانی اساتید، کارگاه‌های متعدد آموزشی و پنلهای تخصصی در 6 سالن به صورت موازی برای شرکت کنندگان تشکیل شد.
الزامات ساختاری تامین مالی در مدیریت پروژه، چالش‌ها و راهکارهای انتخاب و پیاده‌سازی سیستم مدیریت پروژه در سازمان‌های پروژه‌محور، ارائه مدل ریاضی استوار زمان‌بندی طرح با منابع محدود، هدف‌محوری در سازمان‌های پروژه‌محور، چالش‌های چابک‌سازی اثربخش، فرصت‌ها و خطرها، اهمیت رویکرد نهاد محور از جمله کارگاه‌های تخصصی بودکه در خلال برگزاری این کنفرانس برگزار شد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/ICT-ابزار-تحول-دیجیتال-است.bos