شماره: 247625 تاریخ : 1395/08/07-05:13:07

مدیر کل پیشگیری‎های وضعی معاونت اجتماعی قوه قضائیه:

95درصد مجرمین بدون داشتن برنامه مرتکب جرم می شوند

مدیر کل پیشگیری های وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: 5درصد مجرمین با برنامه قبلی باعث ارتکاب 50درصد جرم و جنایت می شوند و 95درصد بدون داشتن برنامه مرتکب جرم می شوند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، علیرضا ساوری مدیرکل پیشگیری های وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در جلسه پیشگیری از وقوع جرم شهرستان مرند اظهار کرد: پنج در صد از مجرمین در جامعه با اقدامات و برنامه های از قبل تعیین شده باعث ارتکاب 50 درصد جرم و جنایت می شوند و 95 درصد مجرمین بطور معمول و بدون داشتن برنامه از قبل تعیین شده مرتکب جرم می شوند که این تعداد به دلیل وجود شرایط و موقعیت انجام جرم دست به جنایت می زنند.

 
مدیرکل پیشگیری های وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه تنها راه پیشگیری از وقوع جرم در جامعه را اجرای صحیح قانون دانسته و افزود : پیشگیری از وقوع جرم در جامعه بدون حضور دستگاه های نظارتی و همکاری با قوه قضائیه امکان پذیر نیست.

ساوری در ادامه تصریح کرد: یکی از اولویت های معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه تشکیل بانک های جامع اطلاعاتی در خصوص عوامل و عناصر دخیل در چند جرم اصلی کشور است، که برنامه‏ ریزی های لازم در این زمینه انجام شده و امیدواریم به نتیجه مطلوب برسیم.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/95درصد-مجرمین-بدون-داشتن-برنامه-مرتکب-جرم-می-شوند.bos