شماره: 95 تاریخ : 1390/03/08-12:00:00

آمارها و اتهام ها!!

درحالی‌که صندوق بین‌المللی پول رشد صفر و تورم 22.5 درصدی را برای ایران در سال جاری پیش‌بینی کرده است، سازمان‌ ملل رشد و تورم ایران طی این سال را به‎ترتیب 3.1 و 12 درصد برآورد کرد. صندوق بین المللی پو

به هیچ وجه جوانمردانه نیست که وقتی می خواهیم یک فرد، جمع یا دولتی را زمین بزنیم به هر شیوه درست و نادرستی متوسل شویم به خصوص آنکه خود را مسلمان ، تابع ولی فقیه و در اغلب موارد مسوول نظام و از نخبگان

 

در فرهنگ دیرینه و ریشه دار ما ایرانی ها دعوا و تسویه حساب هم حرمت خاص خود را داشته و دارد ، اما معلوم نیست، اگرجوان های  امروزی گاه براساس بد آموزی فرهنگ غرب " فرهنگ ماهواره " با هم رفتار می کنند و چون متقابل است ، تحمل آن را هم دارند، بزرگان ما گاه به این شیوه متوسل می شوند.

جای حیرت و تاسف بسیار است که برای خارج کردن حریف از میدان رقابت و مبارزه به هر شیوه پستی دست می زنیم و هیچ چیز را برای خود بد و زشت نمی پنداریم و حریمی برای مبارزه و مقابله قائل نیستیم.!

حالا فرض بر این که طرف مقابل اشتباه کرده باشد که اولا باید براساس سند و مدرک معتبر سخن گفت و خود فرد و افراد از این اشتباه مبرا باشند و در ثانی  انسان جایز الخطا است ، چرا شما بزرگان در سنین مختلف و در لباس های گوناگون برای رسیدن به هدف تان از هر وسیله ای بهره می جویید، مگر خدای ناکرده مرام شما هم کاملا برگشته است و آن سوی آبی شده اید که ...

اختلاف سلیقه اگر باشد که هست باید با تدبیر و از سر حسن ظن و خیر خواهی مطرح شود، نه از سر لجاجت و لذا چرا در صدد زدن طرف مقابل از ریشه هستید و می خواهید ذره ای آبرو برای او باقی نماند، مگر نه اینکه که او یکی از مسوولان و نخبگان همین جامعه است ، حالا چه شما قبول داشته باشید یا نه.

این روزها در تمام سخنرانی ها نوک تیز حملات به دولت است و گویا به کمتر از حذف کامل هم رضایت ندارند،  به خصوص آنکه در حوزه اقتصادی که بنا به فرمایش مقام معظم رهبری یکی از سناریوهای دشمن تضعیف اقتصادی ایران است، در رسانه ها و سخنرانی ها دولت را دروغگو خطاب کرده و آمارهای ارایه شده را بی اساس می دانیم.

ممکن است در برخی موارد آمارها با واقعیت های موجود همخوانی نداشته باشد ، اما شما که اینگونه می تازید، آمارهای سازمان ملل متحد و مجلات معتبر اقتصادی جهانی را هم  تکذیب  می کنید.!؟

اداره امور اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل گزارشی را با عنوان «وضعیت و دورنمای اقتصادی جهان 2011» منتشر کرده است. این گزارش در همکاری مشترک این اداره با کنفرانس توسعه و تجارت سازمان ملل و 5 کمیسیون منطقه ای سازمان ملل تهیه شده است.
این گزارش در بررسی وضعیت اقتصادی ایران چشم‎انداز مثبتی را برای اقتصاد این کشور طی سال های آینده ترسیم کرده است.
بر اساس این گزارش رشد اقتصادی ایران در سال 2010 به 3 درصد رسید و پیش بینی شده است این رقم در سال 2011 به 3.1 درصد و در سال 2012 به 3.4 درصد افزایش یابد.
در حالی سازمان ملل رشد اقتصادی ایران در سال 2010 را 3 درصد اعلام کرده است که صندوق بین المللی پول در جدیدترین گزارش خود این رقم را 1 درصد اعلام کرده است. همچنین صندوق بین المللی پول رشد صفر درصدی را برای ایران در سال 2011 پیش بینی کرده اما سازمان ملل معتقد است رشد اقتصادی ایران در سال 2011 نسبت به سال قبل افزایش می یابد و به 3.1 درصد می رسد.
بر اساس گزارش فارس با توجه به اینکه تحریم، سیاست محوری آمریکا در شرایط حاضر علیه ایران است ارائه گزارش های منفی از اقتصاد ایران با هدف موثر جلوه دادن تحریم ها یکی از گزینه هایی است که واشنگتن در سطح نهادهای اقتصادی جهان پیگیری می کند. بانک جهانی و صندوق بین المللی پول دو نهاد مهم بین المللی هستند که تحت سلطه غرب قرار دارند.
سازمان ملل در عین حال در گزارش خود روند کنونی رشد اقتصادی ایران را بسیار کمتر از پتانسیل این کشور دانسته و نوشته است: در سال 2010 رشد اقتصادی ایران تحت تاثیر افزایش قیمت نفت تقویت شد اما به دلیل سرمایه گذاری ناکافی در صنعت هیدروکربن طی سال های اخیر و رشد کند مصرف در بخش خصوصی رشد اقتصادی ایران کمتر از پتانسیل های این کشور بوده است.
از نظر تورم نیز اختلاف فاحشی میان آمارهای صندوق بین المللی پول و این گزارش وجود دارد. صندوق بین المللی پول تورم ایران در سال 2010 را 12.5 درصد اعلام کرده است اما سازمان ملل این رقم را 9.1 درصد دانسته است. همچنین بر اساس پیش بینی صندوق، نرخ تورم ایران در سال 2011 به 22.5 درصد خواهد رسید در حالی که سازمان ملل تورم 12 درصدی را برای ایران در این سال پیش بینی کرده است. سازمان ملل تورم ایران برای سال 2012 را نیز 11 درصد برآورد کرده است.
اداره امور اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل همچنین نرخ بیکاری ایران در سال 2010 را بالغ بر 10.3 درصد اعلام کرده و پیش بینی نموده این رقم در سال جاری به 11.5 درصد و در سال آینده به 13.8 درصد برسد.

اگر این آمارها و آمارهای سازمان بین المللی که به گفته خودشماها خیر خواه ما نیستند را بپذیریم این همه هجمه به دولت ناجوانمردانه است و واقعا تا دیر نشده به خود بیایید.

از این آمار و ارقام روشن و شفاف که بگذریم، بیانات ولی فقیه در دیدار با نمایندگان مجلس و قبل از آن نشانگر روشن این معنا است که دولت در حال تلاش مضاعف است و نباید قوه مجریه را تضعیف کرد و باید این بیانات روشنگر،  فصل الخطاب باشد و به دور از شعار و اغراض شخصی سخنان ایشان را در عمل آویزه گوش کرد..

ما هم متعقد نیستم که دولت بدون اشکال و انتقاد است یا آنکه همه کارهای دولتی ها درست است ، اما در این شرایط حساس منطقه و کشور ،  هرگز جای  سخنانی تفرقه آمیز ، دشمن شاد کن  اتهام های نارو و البته تسویه حساب های شخصی یست ، مگر آنکه کورکورانه شمشیر را از رو بسته باشیم و به غیر از زدن گردن احمدی نژاد به چیز دیگر نیندیشم که...

خدمات دولت های بعد از انقلاب و به خصوص دولت کنونی بر کسی پوشیده نیست ، مشکلات هم هست که مردم به خوبی از آن ها و گاه بهتر از مسوولان  آگاهی دارند، لذا شما دیگر بنزین بر روی آتش نریزید و زیستن سالم را برای مردم با همه مشکلات ترخ نکنید.

شما با این ایراد های بنی اسراییلی فقط دشمن را شاد و دل خود را خنک می کنید " ،، اما هرگز به عواقب کار توجهی ندارید ، حتی اگر زمانی خود از مسوولان برجسته بوده اید  یا همچنان در صحنه هستید.

ما این چند سطر را به عنوان تکلیف و از سر دلسوزی و ادای تکلیف منعکس کردیم و امیداوریم رسانه هایی که سیاه نویسی و نوکرصفتی می کنند ، به خود بیایند و برای چند روز دنیا این هم خوش خدمتی به دیگرانی که فاقد چنین شایستگی هایی هستند، روا ندارند که سیاهی ذغال برای آن ها خواهد ماند و بس.

بیاییم انتقاد را به جا، به هنگام با درک شرایط  و مشکلات و کمبود ها و تورم   و... را در جای خود مطرح و راه حل ارایه دهیم که جامعه ما با این فرهنگی و دلسوزی و پاکدستی به سرانجام می رسد.

اگر بنای نوکری دارید، مانند دوستان خود بفرمایید آن سوی آب ها که دلار ها در انتظار شما است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/95.bos